) of bij springen , mag je dan steunen met je handen? Mijn instrucktrice (hoop dak et goed spel..) zegt van niet , moet dus goed mn best doen om het af te leren.. Vroeger deed ik het wel en ze zeiden er niks van.. Greetzz
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) of bij springen , mag je dan steunen met je handen? Mijn instrucktrice (hoop dak et goed spel..) zegt van niet , moet dus goed mn best doen om het af te leren.. Vroeger deed ik het wel en ze zeiden er niks van..

Riant schreef:Nou je handen bij zijn oren is ook weer niet de bedoeling volgens mij.
Bij laag werk en oefeningen is het wel degelijk belangrijk om je paard de ruimte tegeven én contact te houden. Zeker jonge paarden begeleid je netjes over de sprong de boel helemaal losgooien is ook niet de bedoeling. Je wil ook nog een beetje bepalen in welke galop je land.
Je handen gaan langs de hals mee naar voren maar wel contact houden, zonder dat je je paard in de weg zit als het even kan.
....maar goed je handen horen idd niet bij de oren runningkawa schreef:nee, mag niet
Maar ben het ook met Marliesje eens
Een fijne oefening is in een rij in-uitjes,teugels in de knoop, handen op je rug en springen maar
Manuutje1990 schreef:runningkawa schreef:nee, mag niet
Maar ben het ook met Marliesje eens
Een fijne oefening is in een rij in-uitjes,teugels in de knoop, handen op je rug en springen maar
Dan moet je toch wel een erg braaf paard hebben dat niet ineens denkt, Hé ik word toch niet gestuurd, laat ik eens gaan feestvieren..

Kitty schreef:Manuutje1990 schreef:Dan moet je toch wel een erg braaf paard hebben dat niet ineens denkt, Hé ik word toch niet gestuurd, laat ik eens gaan feestvieren..
Als jij stuurt met je teugels, kan hij inderdaad zo denken.
Als jij stuurt met je zit, heb je al wat meer controle...
Lielle schreef:in een rijtje in-uitjes maak je geen bochten.
idd, niet nee.....................
runningkawa schreef:Als je gaat slalommen tussen in-uitjes gaat er idd iets verkeerd![]()
Maar dat is dan wel bewust. runningkawa schreef:Als je gaat slalommen tussen in-uitjes gaat er idd iets verkeerd![]()
Lielle schreef:in een rijtje in-uitjes maak je geen bochten.

runningkawa schreef:Als de bocht voor de in-uitjes te veel gevraagt is, kun je daar je handen aan de teugels doen en als je goed rechtuit gaat, weer op de rug.
Manuutje1990 schreef:Owkeej, dat is zo..
Ik heb er niks meer tegenin te brengen..![]()