Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

succes iig Citaat:Als je lange tijd met hetzelfde werk bezig bent, dan kan de buiging gaan wijzigen.
MarchaL schreef:Hartstikke bedankt voor de antwoorden!Citaat:Als je lange tijd met hetzelfde werk bezig bent, dan kan de buiging gaan wijzigen.
Maar is dit nu een fout teken of hoe moet ik dat zien? Mijn paard had voorheen altijd veel moeite met oa. de galop, stelling en buiging op rechts. Ze reageert vaak niet voldoende op mijn binnenbeen en valt hier dan gewoon doorheen. Zo kon ik haar linksom wel een aantal pasjes laten wijken voor mijn binnenbeen maar rechtsom leverde dit vooral een hoop protest op in de vorm van versnellen en hoofd in de lucht gooien. Wanneer ik bv. op een volte door vraag met mijn binnenbeen (bij geen reactie dus) springt ze vaak in galop aan.
Dit alles ging de laatste tijd een stuk beter maar sinds een week of 2 heb ik echt het gevoel dat we weer bergafwaarts gaan. Waar het op rechts dus eigenlijk haast geen protest meer oproept reageert ze plots op links weer heel slecht op mijn binnenbeen en loopt ze hier doorheen. Ik zal ongetwijfeld iets anders zijn gaan doen als voorheen maar ik kan mezelf niet bedenken wat.

Geen zorgen TS, we zitten allemaal wel eens met de handen in het haar
!
!
Citaat:Je dient recht boven je paard te blijven zitten met gelijke steun op de beiden beugels en ervoor zorgen dat je kuit aan de holle zijde aangesloten blijft!
Citaat:En als ze door je binnenbeen loopt zul je haar beter aan je hulpen moeten maken, maak haar maar wakker. Zweepje of sporen willen wel eens wonderen doen. Effe wakker schudden.
Citaat:Paardrijden gaat gepaard met vier stappen vooruits en weer drie terug. Dus dat eens een keer ineens weer slechter gaat dat is normaal.
MarchaL schreef:Dat geloof ik zeker maar een ding begrijp ik eigenlijk niet; bij scheve paarden (of natuurlijke scheefheid) wordt er altijd gesproken over een holle en een bolle kant, bij de holle kant zou de bespiering korter zijn als bij de andere. So far so good maar hoe kan de bespiering nu plotsklaps veranderen?
MarchaL schreef:Dat begrijp ik. Ik bedoelde echter ''hoe kan ik het verschil dan in een dag tijd merken''. Het is eigenlijk echt van de een op andere dag omgeslagen en dat vind ik typisch. Wat dat betreft ben ik echt een leek in dit soort dingen, ik probeer er zoveel mogelijk over te lezen en leren maar er blijven altijd wat dingen onduidelijk
De ene keer moet ik echt goed beredeneren wat paard doet en wat hij gisteren deed en wat je op dit moment voelt. Maar ja elk paard is anders, elke ruiter is anders. Het is een levendige demensie die elkaar moeten begrijpen en de situatie moeten beoordelen. MarchaL schreef:Dat begrijp ik. Ik bedoelde echter ''hoe kan ik het verschil dan in een dag tijd merken''. Het is eigenlijk echt van de een op andere dag omgeslagen en dat vind ik typisch. Wat dat betreft ben ik echt een leek in dit soort dingen, ik probeer er zoveel mogelijk over te lezen en leren maar er blijven altijd wat dingen onduidelijk
???
!