stilstaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kruimzzz

stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 09:39

Het paard waar ik op rijd wil niet aan de teugel stilstaan, als je er iets been bij doet doet hij alweer een pas naar voren.
Weten jullie nog een manier zodat hij dat wel doet???
Ik heb al veel dingen geprobeerd maar niks helpt

M3isSi3j

Re: stilstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:23

Wat ik altijd doe als een paardje niet wilt nageven tijdens het halthouden is een pasje naar achtere. Op die manie rmoet die wel op zn achterhand gaan zitten en geven ze vanzelf na zonder dat jij de druk op je teugels vergroot. Op het momend dat die nageeft hou je weer halt en als die zn hooft weer omhoog doet zet je hem weer een stapje terug.

Als je paardje deze hulp nog niet ken zorg je dat er iemand in de bak staat (eventueel met een zweep om hem iets bij te tikken als die over die persoon heen wilt tanken) en die duwd hem dan een stapje naar achtere op het momend dat jij je been,- zit,- en stemhulpnen geeft. Denk erom dat voor achterwaards niet de teugelhulp trekken nodig is, iets wat de meeste dneken!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 11:56

bedank Haha! Haha! ..........ik ga het proberen
Hij kent het niet op achteruit te lopen, maar daar kan ik wel hulp bij krijgen.
Als ik hem de hulpen geef om achteruit te lopen dan denkt hij wel na maar hij heeft dat gewoon nog nooit geleerd......maar ik ga er nu druk mee bezig en hoop dat het lukt.
Hij vind halthouden ook al heel moelijk...hij wil gewoon niet graag stilstaan, hij is erg voorwaarts.....maar met veel oefenen hoop ik dat het gaat lukken Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:15

Kruimzzz schreef:
bedank Haha! Haha! ..........ik ga het proberen
Hij kent het niet op achteruit te lopen, maar daar kan ik wel hulp bij krijgen.
Als ik hem de hulpen geef om achteruit te lopen dan denkt hij wel na maar hij heeft dat gewoon nog nooit geleerd......maar ik ga er nu druk mee bezig en hoop dat het lukt.
Hij vind halthouden ook al heel moelijk...hij wil gewoon niet graag stilstaan, hij is erg voorwaarts.....maar met veel oefenen hoop ik dat het gaat lukken Knipoog

je hoeft niet persee in zijn achteruit hoor!!
is wel makkelijk want dan zit de achteruit-knop er ook gelijk op.
maar als je gewoon stilstaat en je legt been aan en vangt je paardje licht op van voor geven ze meestal ook wel vlot na. denk er om; niet gaan trekken gewoon lichte druk op 2 teugels.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 12:37

mijn paardje doet ook nog steeds wel eens als of die geen idee heeft wat die ophouding nou betekend.. wat ik dan altijd doe is recht op een muur afrijden en mn hulp voor halthouden geven (dus een ophouding met 2 handen en zwaar zitten) als die niet reageerd lopen ze vanzelf tegen de muur.. na een aantal keer (zeker als je het vanuit draf doet zodat die er de eerste keer echt zn koppiej stoot) begrijpen ze wel dat ze gewoon stil moeten staan! op die manier hoef je niet te gaan zitten rukken en plukken, iets waar toe je snel genijgt bent als die gewoon door loopt..

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:21

Als ik recht op een muur afrijd, dan springt hij in weg in volle galop......
Maar wel bedankt voor de hulp, ik ga gewoon alles proberen en zien wel of het lukt ( zo niet moet ik even wat anders verzinnen)
Ik denk wel dat het gaat lukken!!!! Haha!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:57

Vooral geduldig oefenen, zo vaak mogelijk tussendoor en als die braaf is even een paar meter halsstrekken. Methode achterwaarts werkt twijfelachtig, omdat je paard tijdens de proef (groeten) absoluut niet achterwaarts mag (kost je echt punten), maar wel nafeeflijk stil moet staan. Leer hem geen verkeerde dingen,. want aanleren is moeilijk; afleren nóg moeilijker!

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:44

Citaat:
Vooral geduldig oefenen, zo vaak mogelijk tussendoor en als die braaf is even een paar meter halsstrekken. Methode achterwaarts werkt twijfelachtig, omdat je paard tijdens de proef (groeten) absoluut niet achterwaarts mag (kost je echt punten), maar wel nafeeflijk stil moet staan. Leer hem geen verkeerde dingen,. want aanleren is moeilijk; afleren nóg moeilijker!

Ik weet dat je geduldig moet oefenen en regelmatig, ik beloon hem ook wel maar hij leert gewoon niet snel (hij is nogal dom Tong uitsteken )
Ik rijd geen wedstrijden dus dat scheelt wel weer.......maar hij moet idd geen verkeerde dingen aanleren. Ik wil hem gewoon beter laten luisteren omdat hij nogal een klier is en graag ff met me wil dollen....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:52

Ik moest van mijn instructrice halthouden,en dan dezelfde druk op mijn hand houden. Totdat hij nagaf, en dan mocht ik weer wegrijden. Hij doet het nu trouwens perfect als hij goed door zijn rug loopt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:03

Mijn paard wil juist alleen maar met halthouden aan de teugel staan Haha!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:43

Tulandro schreef:
Ik moest van mijn instructrice halthouden,en dan dezelfde druk op mijn hand houden. Totdat hij nagaf, en dan mocht ik weer wegrijden. Hij doet het nu trouwens perfect als hij goed door zijn rug loopt.

ik vind dit echt geen methode om hem te laten nageven.. dan gaat die enkel met zn hoofd naar benede om onder die druk vandaag te komen..

Kruimzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 14:47

Als ik dezelfde druk op mijn handen houd doet hij daar niks op.......
Hij is gewoon een eigenwijs stuk vreten........Ik wil gewoon een manier hebben dat het wel lukt Knipoog Tong uitsteken we gaan gewoon al het mogelijke proberen en dan maar hopen dat het lukt.........wel bedankt voor alle tips Haha! Haha!