niet reageren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissDonna

niet reageren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 12:52

Ik was gister aan het rijden, En ze was echt heel druk. Wou de heletijd rennen en reageerde niet op mijn hulpen van rustiger worden.Dus langzaam ligtrijden, zwaar maken, spelen. Ze wou alleen maar rennen.. Dat heeft ze wel vaker, maar niet zo erg. Mischien kan het ook zo zijn dat ze een paar dagen heeft stil gestaan en daardoor graag wil rennen,Maar dan doet ze meestal niet zo extreem druk.

Met het zadel heeft het niets te maken, Want zonder zadel doet ze het ook.Rugproblemen heeft ze ook niet.

Mischien dat ik de tandenfee een keer moet laten komen.. Maar mischien heeft iemand een andere oplossing zodat ik haar makkelijker rustig krijg.En als dat niet lukt haal ik de tandarts er toch bij .. Lachen

Ik hoop dat het duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen...

Groetjes!! Madieke

lieSjj

Re: niet reageren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:12

als hij/zij een paar dagen stil heeft gestaan eerst even longeren op losgooien dat die ergste energie er uit is..
bij die van mij hoef ik dat ook echt niet te doen.. een paar dagen stil laten staan en dan erop.. Eerdat ik erop zit is er dan al 3 keer een tijdbom ontploft.. Knipoog

suc6

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:27

lieSjj schreef:
als hij/zij een paar dagen stil heeft gestaan eerst even longeren op losgooien dat die ergste energie er uit is..
bij die van mij hoef ik dat ook echt niet te doen.. een paar dagen stil laten staan en dan erop.. Eerdat ik erop zit is er dan al 3 keer een tijdbom ontploft.. Knipoog

suc6

Precies, zo doe ik het ook, anders is die van mij ook niet te houden. Ik gooi hem meestal los met een ander paard, zodat ze lekker kunnen spelen en rennen en de meeste energie kwijt raken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:29

Idd, staat hij nu veel op stal? kan hij regelmatig los om ff lekker uit te razen?

wat vaak ook wel wil helpen is, maak een volte die je kleiner maakt als hij hard gaat, dan remmen ze meestal vanzelf
Maak hem weer groter als hij in jou gewenste tempo loopt, weer kleiner als hij te hard gaat enz enz.

Ook niet te lang in 1 tempo rond blijven rijden en ook veel figuren, dus niet steeds over de hoefslag blijven rijden Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:10

Als ik mijn Tinker niet iedere dag zal rijden/longeren dan is ze ook zo gek als een deur. Hoe dan ook gewoon zorgen dat je paard dagelijks minimaal een uurtje uit de stal komt. En als je niet kan rijden of longeren dan iig lekker los gooien zodat de energie eruit kan.
Is je paard een x druk en je vertrouwt het niet longeer dan eerst voor je opstapt. Succes!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:49

Ik denk ook dat het gewoon ligt aan het feit dat je paard minder of te weinig beweging krijgt, dan zijn ze blij dat ze eruit zijn Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:23

ja idd, even longeren eerst. Dan zijn ze weer makkelijk op commando op stem, ze zijn warm en hun eerste energie kwijt. Ik heb 2 arabische merries en als die 2 dagen hebben stilgestaan dan kan ik er niet gewoon op rijden zonder eerst te longeren. Buitenrit gaat wel dan, maar dan mogen ze ook lekker lopen. In de bak moeten ze gehoorzaam zijn en netjes buigen en dat lukt niet met teveel energie!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:44

Als ze dat bij mij doen, rijd ik ze even gecontroleerd door. Ik draaf stevig door tot het ergste eruit is, maar bepaal het tempo door in het tempo dat ik wil licht te rijden met een zacht contact in de mond. Vaak ga ik eerst een paar hoefslagen rond en daarna af en toe eens een volte, maar voornamelijk gewoon even doorrazen. Mijn ervaring is dat ze van draven snel rustiger worden.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:54

Biepje schreef:
Als ze dat bij mij doen, rijd ik ze even gecontroleerd door. Ik draaf stevig door tot het ergste eruit is, maar bepaal het tempo door in het tempo dat ik wil licht te rijden met een zacht contact in de mond. Vaak ga ik eerst een paar hoefslagen rond en daarna af en toe eens een volte, maar voornamelijk gewoon even doorrazen. Mijn ervaring is dat ze van draven snel rustiger worden.

Zo doe ik het ook wel vaak. Inderdaad van draven word ze snel rustiger, van galopperen (uit mijn ervaring) juist niet. Omdat ze dan maar door willen gaan.