is dit dom?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maxime

is dit dom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:29

dankje voor jullie reacties, ik hoop dat het me lukt, maar als ik het na 1 of 2 lessen niet kan, begin ik al meteen te panikeren en denk ik dat ik het nooit ga kunnen.

Anoniem

Re: is dit dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:36

Oei, dan ga je nog veel panieken Haha!

ik hoor mijn instructrice tientallen lessen hetzelfde herhalen en bedenk me elke keer waar haar geduld vandaan komt.
En dan lukt het me eindelijk en dat lukt het volgende weer niet Lachen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:43

*zucht* ja ik blijf voor mij idee ook altijd een prutsruiter terwijl ik toch al ontzettend veel geleerd heb in de 2.5 jaar dat ik mijn eigen paardje heb.

dus er zit altijd groei in moet je maar denken, de ene keer iets sneller dan de andere keer Lachen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 20:07

oei dan heb je zeker een probleem..! ik wou dat ik alles kon na 2 lessen haha..Tong uitsteken
neej maar wel succes!
(ik gaat ook me galop/doorzit angst weer ff een deeltje overwinnen over een uurjte:D)

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:21

af en toe vraag ik me ook af waar mijn instructrice het geduld vandaan haalt! elke week gaat ze weer vrolijk les geven.
soms heb ik eindelijk het idee dat ik iets kan en dan zegt ze dat dit en dit iets meer zo moet
en dan zit ik te zuchten en dan zegt ze heel droog: niemand zei dat het makkelijk was Frusty

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:37

Ach we zijn er om te leren. iedereen kan het leren.
Bij ons gaat het ook niet altijd lekker.
Krijg je les en oefen je bijvoorbeeld de hele week het aanspringen in linkergalop, doorpareren, rechtergalop dan gaat de leraar in de les iets anders doen.

Want zo zegt hij, wat je al kunt hoef ik niet met je te oefenen. En dom is niemand, iemand is pas dom als die een ander uitmaakt voor dom.
We hebben ons eigen inteligentieniveau niet gemaakt anders waren we allemaal professor doctorandus ofzoiets.

Niet panieken als het even niet lukt, er komt een moment dat je ineens denkt HEBBES YES gelukt.
En dat gelukzalige gevoel overtreft het neerslachtige als het even niet lukt.
Kop op hoor. En die instructeur of instructrive heeft er hopelijl lol in om je te helpen en doet het met plezier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:36

Nee hoor, dat is niet dom, maar een gebrek aan (zelf)vertrouwen. En dat hebben we allemaal wel eens...
Ik hoor m'n instructeur ook regelmatig dingen zeggen waarvan ik denk "Son, dat hoorde je 30 jaar geleden ook al.... " Haha!

_Mayo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:46

ben ook bang nu (moet om 8 uur rijden zo) ga ik mijn doorzit angst overwinnen, ik raak altijd de comtrole kwijt en stuiter alle kanten op

beetje oftopic maar heeft iemand tip (kan geen zit lessen volgen want heb daar geen geld voor) alfast bedankt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:54

mayo_horses schreef:
ben ook bang nu (moet om 8 uur rijden zo) ga ik mijn doorzit angst overwinnen, ik raak altijd de comtrole kwijt en stuiter alle kanten op

beetje oftopic maar heeft iemand tip (kan geen zit lessen volgen want heb daar geen geld voor) alfast bedankt

Als je alleen rijd zonder beugels rijden.

En als je in de lesdoorzitten moet. Maak je zelf lang, benen ook doe maar net of jij de koningin bent en kijk een beetje met je hoofd omhoog.
Kantel je bekken als of je de schommel naar voren druk en trek je buikspieren aan.
Lukt vast. Doorzitten is niet moelijk als je je maar ontpant en je zelf in het midden van het zadel blijft zitten.

En zitlessen als je samen met een vriendin ofzo rijd kun je altijd je beugels uitdoen en haar vragen of ze op wil letten dat je goed zit en blijft zitten.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:10

Wat is dit voor een vaag topic? Is de eerste verwijderd? Ik zie niet waar het over gaat...

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 10:51

Ik heb dat ook wel een beetje hoor.

Ik heb ook het idee dat hoe langer ik rijd (en dus hoe meer ik kan), hoe meer ik vind dat ik niet goed kan rijden. Maar is wel goed om een beetje zo'n instelling te hebben hoor. Dan wil je blijven leren en ben je niet in de veronderstelling dat je het goed doet, terwijl je juist niet goed bezig bent. Je ziet soms wel eens van die meiden die denken alles te weten en het supergoed te doen en dan heb ik medelijden met het paard. Die meiden leren ook niet meer, omdat ze zelf denken het het best te weten. Dus zo kan je beter niet worden. Maar houdt wel in je achterhoofd, dat het soms lang kan duren voor je iets goed onder de knie hebt. Bij mij heeft het denk ik een jaar geduurd, voordat ik goed kon galopperen.