word gerust n stukje langer en langer, gaat wat lager word nog langer.. liefst met dr neus op de grond. Als ik haar zelf goed naar voren hou en mn teugels op maat blijf maken blijft ze wel gewoon bovenin maar teugels op maat lukt dus niet!Ze worden echt steeds langer.. Ik moet mn teugels minstens 4x per rondje door de bak korter pakken om ze op maat te houden. Als ik ze op maat heb, glijden ze binnen een paar seconden alweer een stukje door mn hand heen. Dat is echt supervervelend en een beetje storend ook! Ik moet gewoon mn hand goed sluiten, verder wel ontspannen maar dat mn teugels gewoon niet door mn handen kunnen glijden. Als ik echt heel erg ga opletten hand dicht hand dicht dan kan k mn armen weer niet normaal lossig houden maar dan lukt het wel om een half rondje mn teugels op maat te houden..
Ik heb ook allerlei soorten teugels geprobeert en knopen drin zodat ze niet langer konden maar het werkt gewoon niet echt!
Ik heb het opzich bij alle paarden en pony's die ik rijd wel. Bij 1 pony wel het ergste, die word ook het liefst lekker lang en laag maar ze hangt verder niet ofzo.
Heeft iemand dit ook, of misschien gehad dat je nu een leuke tip hebt of anderen met goede ideeën! Ben benieuwd!

in welk opzicht dan niet, die kunnen toch niet door je vingers glippen. Of heb je je handen helemaal open tijdens het rijden??
Je kunt met handschoentjes gaan rijden, dat helpt zeker en je moet iemand in de bak zetten die constant zegt; handen dicht, handen dicht, dat helpt ook.