Tips voor een eigenwijze muts??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

Tips voor een eigenwijze muts??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:48

Die muts ben ik.... Bloos
Ik ben nogal hardleers in bepaalde hulpen die ik toch echt moet afleren. Ik rij al een tijdje (20 lessen gehad), eerste 18 lessen waren prive de laatste twee groeps lessen, 3 paardjes + bereiders in de bak.

Nou het probleem: ik heb de neiging om ipv de handen wat omhoog te brengen ze naar beneden of naar me toe te trekken. Bv: bochtje linksom trek ik linkerhand naar me toe ipv op tillen. Bij paardje inhouden (hij gaat te snel) trek ipv de handen hoog te houden....aaargh

Dus help! Niet alleen mij maar ook mijn instructrises die volgens mij al in hun dromen voor de donderdag les roepen HOOG niet Trekken HOOG!

Terwijl ik die hulpen geef denk ik NEE en breng ik mijn handen omhoog en hou ik op met trekken. Dus ik weet het wel maar de eerste reactie is niet goed .

Gelukkig zijn mijn instructrices niet te beroerd om na 20 lessen nog steeds geduldig met mij te zijn (ok het roepen wordt wel steeds luider hahaha) en ik heb ook wel het gevoel dat het in de prive lessen al een stuk beter ging. Maar nu met de groepslessen doe ik voor mijn gevoel weer een stapje terug in afwerking omdat ik me teveel met de andere paardjes bezig hou.

Fielychi

Re: Tips voor een eigenwijze muts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:02

dat is niet eigenwijs, dat is je meest logische reactie, maar wel een foute.
Gewoon bij jezelf blijven denk: neej, fout! en jezelf dan verbeteren.
Na 20 lessen vind ik het niet raar dat je dat nog doet hoor. Zelfs mensen die al 2 jaar rijden geven nog regelmatig de verkeerde hulpen.

Maar bij halthouden mag je ook niet trekken hoor... handjes blijven volgens mij gewoon op de plaats.
Met afwenden zet je beide handen een paar centimeter in de richting die je op wilt.
Verder vooral op zit en je benen gebruiken, weinig handen.

Maar wel erg goed dat je er bewust mee bezig bent! Zolang je dat doet, dan komt het prima in orde!

Groetjes!

Kaatie

Re: Tips voor een eigenwijze muts??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:26

hej ik ken je probleem wel een beetje hoor. Ik rijd (al) zo'n dikke tien jaar en ik heb nog altijd moeite met een aantal dingetjes. Ik weet wel dat ze fout zijn, maar het is toch moeilijk om het af te leren. Ik steek mijn been er nogal gemakkelijk af, en durf ook nogal eens een onrustige hand te hebben, alhoewel dat is tegenwoordig veel beter omdat mijn paard me erop afrekent als ik weer wat te onrustig ben.

Maar ik begrijp dat je 20 lessen hebt gehad, dus zolang rijd je nog niet denk ik. Probeer dus nu echt zoveel mogelijk het goed te doen, laat die instructrice maar schreeuwen (doet die van mij ook, en soms is dat wel nodig Haha! )

Het is echt heel erg belangrijk dat je dit NU afleert, anders zit je er nog heel je ruitercarrière mee en dan wordt het wel heel erg moeilijk om dit nog af te leren!!