uitgestrekte draf

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krientje

uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:20

Mijn pony deed altijd wel goed uitgestrekte draf dacht ik. Maar laatst had ik Loes Corsel als jury en die zei dat hij wegschoot in de uitgestrekte draf. Ik was het wel met haar eens, want ik vind hem niet zo gedragen uitstrekken. Ik had laatst ook al een topic over dat hij dan wijd wordt achter. Nu vroeg ik mij af of het dan een goed idee is om vantevoren op een volte de achterhand naar buiten te zetten en dan weg te rijden. Zelf vond ik het wel al beter, maar ik heb geen les, dus ik kan het aan niemand vragen. Hebben jullie nog meer tips om de uitgestrekte draf dragend te krijgen??

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 15:24

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:59

Hem van tevoren meer op de achterhand zetten, dan zal hij meer gaan dragen en daarbij ook meer strekken van voren.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 17:56

Eerst recht richten en dan veruimen. Niet gelijk uit de bocht. Eigenlijk moet een pony ook wel weg schieten maar daar zitten ook weer verschillen in.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 18:29

Maar hebben jullie ook tips hoe je dan voor elkaar krijgt dat hij niet sneller gaat?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:15

Door hem op de korte zijde wat de verzamelen (ik weet niet wat voor niveau je rijdt?). In de laatste hoek voor de diagonaal haal je hem nog iets terug op de achterhand, dus een halve ophouding.
Dan de diagonaal op, rechtrichten, been geven, tegen je hand aan laten lopen, dan je hand iets openen om hem ruimte te geven dat hij ook kán gaan lopen. Als je merkt dat hij lang wordt of meer versnelt. Weer terugnemen en opnieuw vertrekken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:58

krientje schreef:
Nu vroeg ik mij af of het dan een goed idee is om vantevoren op een volte de achterhand naar buiten te zetten en dan weg te rijden.

Ik was vrijdag naar een meisje aan het kijken die ook het zelfde probleem had en die instructeur zei dus, volte, paar passen schouderbinnenwaarts dan rechtrichten en gaan. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:54

krientje schreef:
Maar hebben jullie ook tips hoe je dan voor elkaar krijgt dat hij niet sneller gaat?

daarvoor moet hij meer verzamelen.

Ik las in je profiel dat je Z2 dressuur rijdt, dan weet je toch wel dat je paard alleen kan verruimen door meer te gaan zitten!?

Kafue

Re: uitgestrekte draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:39

Een goede uitgestrekt draf een waarin je pony niet wijd gaat of wegracet kan alleen gereden worden van achter uit als de pony daar sterk is.
Je rijd hem gewoon tegen je gesloten hand aan totdat je voelt dat hij er tegen aan drukt en klaar is om te vertrekken, dan open je iets je hand en laat hem vertrekken vervolgens drijf je goed bij. Zodra hij snel wordt of achter wijd dan moet je direct doorsluiten opnieuw tegen je hand aan rijden.

Hoe je ervoor kunt zorgen dat hij niet sneller gaat is uiterst simpel met je zit, je benen en de deur voor sluiten, dus een parade of hand sluiten.
Als hij rent moet je direct weer terug.
Een middendraf komt van achteruit, met impuls verruimen maar het paard mag niet sneller.