Ik duikel naar voren,

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik duikel naar voren,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 23:30

Sinds kort duikel ik naar voren in draf ,als ik aan het lichtrijden ben. Ik heb daar nooit geen last van gehad en nu lijk ik wel zo'n duikel poppetje.Het vervelende is dat mijn zowie zo al hevig paard, hier zich vreselijk aan stoort en hierdoor strontvervelend van word, waardoor ik weinig tijd krijg om goed op mijn zit te letten.Mijn instructrice denkt dat het komt omdat mijn zadel te veel achter overhelt , terwijl ik juist denkt dat het komt dat het zadel van voor te plat is geworden.In stap of galop of bij doorzitten heb ik geen probleem echt alleen als ik licht rij.
Dus wie herkent het probleem en weet raad, zodat ik geen tuimelpop meer ben.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 00:01

Ik had hier zelf ook een beetje last van en een stalgenoot wees mij er toen op dat mijn zadel ietwat naar voren helde. Het middelpunt was dus niet in het midden maar iets naar voren wat er dus voor zorgt dat je tijdens het rijden je zwaartepunt naar voren verplaatst.

Ik heb mijn zadel toen na laten kijken door een zadelmaker en die bevestigde hetgeen mijn stalgenoot al zei en heeft dus het zadel aan de voorkant wat opgevult. Ik heb nu geen last meer van het naar voren duiken. Dus ik zou er eens een zadelmaker naar laten kijken.

En het lijkt mij juist dat als een zadel achterover helt je juist niet naar voren kan duikelen maar je teveel in een stoelzit terecht komt, maar ja ik ben geen expert op het gebied van zadels....