Binnendoor..Weiger!!!?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Binnendoor..Weiger!!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 18:47

Hoi!

Hebben jullie ook als je je pony binnendoor anar de volgende hindernis stuurt dat je pony weigert? Ik heb vandaag gesprongen en nam een steil krap en binnendoor. Ik ben niet gewend dat mijn pony weigerd. Maar deze keer dus wel

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:43

tja...ik heb dat nooit gehad omdat mijn pony vertrouwen had in mij en ik in hem. als jij al zegt dat die krap is heb je al getwijfeld denk ik. Als je pony dan nog weigert heeft niet het waarschijnlijk niet gedurft of toch geen ondersteuning aan jou ondervonden. Zet je thuis weleens krappe lijntjes of korte bochtjes op? hoeft niet hoog, train dan alleen op behendigheid

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:53

ik denk ook dat je getwijfeld hebt. mijn pony's springen alles als je maar niet onzeker of bang bent.

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 15:28

Hermesdeux schreef:
tja...ik heb dat nooit gehad omdat mijn pony vertrouwen had in mij en ik in hem. als jij al zegt dat die krap is heb je al getwijfeld denk ik. Als je pony dan nog weigert heeft niet het waarschijnlijk niet gedurft of toch geen ondersteuning aan jou ondervonden. Zet je thuis weleens krappe lijntjes of korte bochtjes op? hoeft niet hoog, train dan alleen op behendigheid

Weetje.. Ik vertrouw mijn pony wel.. En we zetten vaak krappe bochtjes neer. Maar ik moest nu van B naar het midden sturen om hem te halen.. En hij weigerde niet echt,, Maar hij sprong er voorweg..
Toen ging ik echt te erg binnendoor waardoor ik misschien wel twijfelde?? En hij er voorweg sprong.. Daarna waarneer ik hem er netjes voorzette sprong hij hem wel..
Dat was zijn eerste keer dat hij weigerde.. Sigaar Hahaha... Doet die anders nooit..Tong uitsteken
Mijn instuctrice zegt altijd..:
Springen is zijn lust en zijn leven he..

*Eigendunk*
Ahum..

Caesar

Re: Binnendoor..Weiger!!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:33

tja dan denk ik dat je je niet erg zorgen moet maken! Is gewoon een kostbare stuurfout geweest waardoor jullie het beide onmogelijk achte op de sprong te nemen....dan is het geen probleem maar een fout waar je de volgende keer goed op kan letten... Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:42

Gewoon een stuurfoutje zo te lezen. Mn broer had dat van het weekend ook. 2*weigeren in de barage, te scheef erop af waaardoor het voor de pony leek alsof hij in de andere hindernis sprong. Terwijl die pony eigenlijk nooit stopt.

Emenem

Binnendoor..Weiger!!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:31

Of je nou snel of niet moet je moet altijd blijven denken en je paard moet wel kunnen springen. Haha!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 00:43

Een paard heeft op het moment van afzet een blinde vlek, en kan de hindernis dan niet zin. Wanneer je echt een keertje heel kort draait kan het zijn dat hij geen kans heeft gekregen om de hindernis in te schatten!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 01:05

waarsschijnlijk kwam hij de eerste x niet uit!dus dan mag je blij wezen dat ie niet sprong!

die van mij sprong dus ook als t niet uitkwam en dan kwamen we altijd midden in de hindernis terecht..

2de x twijfelde jij en je pony was miss ook een beetje onzeker vanwege die eerste x en dan jij nog anzeker..
tja dan heb je nog een weigering.