Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

jarrah schreef:[image]
Voorbeeldje van een paard wat super Voorwaarts-Neerwaarts loopt![]()
Actief achterbeen en lekker ontspannen over de rug, persoonlijk vind ik dit echt een hele prettige foto om naar te kijken
Okkie1 schreef:Het paard loopt inderdaad heel fijn maar ik vind dit geen goed voorbeeld van écht voorwaarts neerwaarts rijden. Dan zie ik ze persoonlijk wat lager en langer 'gerekt'.
jarrah schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens, paarden vallen dan vaak op de voorhand en gaan achter lopen krabbelen.
Het paard van de foto vind ik juist zo'n mooi voorbeeld omdat dit paard in zijn hele lichaam ontspant EN achter actief blijft.
Zep schreef:Het enige waar je mee op moet passen is dat activiteit niet alles zegt. Een paard kan heel actief van het achterbeen aflopen.
laetitia schreef:even een vraagje: ik rijd mijn bijrijdpaard altijd eerst helemaal naar
de ontspanning toe. vooral omdat ze haar rug niet los laat.
maar ik hou dan eigenlijk niet echt contact met de mond, heb een los
teugeltje.
ze ontspant na verloop van tijd goed en laat haar hoofdje zakken, de achterhand moet nog wel worden getraind maar het is een begin (en vind
ontspannenheid het belangrijkste voor het paard).
is dit ook een vorm van vwnw rijden? of moet je dan wel contact met de mond houden? en als je dan contact met de mond hebt, moet je dan druk hebben of juist niet?