Paard neemt kont niet mee tijden wijken.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Paard neemt kont niet mee tijden wijken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:09

Ik heb een probleem.
Als ik wil wijken dan neemt ze haar kont niet mee. Ik heb al geprobeert om bij te tikken met de zweep maar daar reageert ze niet op.
En als ik kleine stukjes doe dan gaat het wel goed, maar zodra ik ietsje verder van de hoefslag ga dan gaat ze heel snel en helemaal scheef wijken, soms als ik nog niet eens de hulp heb gegeven.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:14

Buitenteugel erbij houden!
En als je de hulp nog niet hebt gegeven, corrigeren door gewoon rechtuit te gaan rijden..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:21

volte draaien om je buitenbeen (dus wijken naar rechts = volte rechtsom) en dan weer een paar passen wijken

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:27

Eerst zorgen dat ze goed rechtgesteld is, tussen twee teugels en twee benen. Let erop dat ze dus niet gaat zwalken of al gaat wijken totdat jij de hulpen hebt gegeven.

Dan rustig je hulpen inzetten voor het wijken, eerst maar een paar pasjes en haar goed begrenzen met je buitenteugel. Voel je dat ze haar kont niet meeneemt dan weer rechtstellen en weer een klein stukje proberen.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 14:33

En probeer het eens andersom. Dus niet vanuit het midden naar de hoefslag, maar vanaf de hoefslag naar het midden Lachen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:42

Gewoon steeds kleine stukjes doen, tussendoor stukjes rechtuit. Goed de buitenschouder begrenzen, waarschijnlijk loopt ze in kleine stukjes ook iets over de buitenschouder weg. Proberen als je afwend voor het wijken eerst een paar meter rechtuit te rijden, dan pas je hulpen te geven, zodat ze niet vanuit de wending naar buiten 'valt'.
Gewoon heel veel oefenen, dan wordt het vanzelf beter!

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:10

zorg dat je niet teveel stelling hebt naar binnen, want dan valt-ie juist over de buiten schouder weg en neemtie zn kont dus niet mee, houd em zo recht mogelijk en probeer met je gewicht een beetje (overdreven in het begin) naar de kant waar je naartoe wil te gaan hangen, zo moet hij wel zijwaarts en later doe je de gewichtshulp wat minder overdreven als hij er goed op reageert. en doe het niet 6 x achter elkaar maar doe een keer afwenden- wijken en dan gewoon afwenden- rechtuit, zodat het paard niet vanzelf gaat

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 23:05

Lorena schreef:
En probeer het eens andersom. Dus niet vanuit het midden naar de hoefslag, maar vanaf de hoefslag naar het midden Lachen

Goeie tip! Veel mensen vergeten dit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 11:50

Bedankt !! Ik zal het uitproberen wat hier allemaal boven staat. En dan horen jullie het wel hoe het is gegaan.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 11:56

Ze wijkt dus eigenlijk niet, als ik het goed begrijp? Ze neemt alleen maar veel stelling. De reactie voor het been is dus nog niet zoals je het wil hebben. Probeer eerst eens in stap of ze als je je been wat naar achter legt haar kont naar buiten doet. ( Stukje wending om de voorhand, gewoon als test). Als ze op je been niet haar kont naar buiten doet, dan zal het wijken ook niet gaan. Probeer dat in stap (of als ze niet zo goed stapt in draf in de hoeken haar kont om zetten) te oefenen. Als ze dat doet kun je weer naar het wijken gaan. Denk goed aan je buitenteugel! De binnenteugel heb je nauwelijks nodig.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 12:23

een tikje met de zweep wil ook eens helpen Bloos

als beauty geen zin heeft in wijken op schouderbinnenwaarts...doet ze het niet...
totdat het vrouwtje een tik geeft,en dan is de bui (bijna) over en wijkt ze wel

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 14:47

venetia = wijken doet ze wel. Ze gaat opzij als ik die hulp geef maar sleept die kont van haar gewoon mee. Ze wijkt helemaal scheef.

Beautylover = Heb ik al eens geprobeerd, maar ze negeert de zweep. Dat heeft niks met dominatie ofzo te maken voor degene die dat denken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 14:49

laat iemand meelopen met haar achterhand en tegenduwen...zo leer ik pony's ook over stappen. Hoeft niet met veel kracht maar als je duwt moet ze haar gewicht verplaatsen en vaak dan richten ze zich pas op

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 15:23

wemkelover schreef:
venetia = wijken doet ze wel. Ze gaat opzij als ik die hulp geef maar sleept die kont van haar gewoon mee. Ze wijkt helemaal scheef.

Beautylover = Heb ik al eens geprobeerd, maar ze negeert de zweep. Dat heeft niks met dominatie ofzo te maken voor degene die dat denken.

Dan wijkt ze dus niet. Veel stelling nemen en de kont niet meenemen betekent dat ze niet wijkt. Je doet wel een poging, maar het resultaat is niet wijken. Het resultaat is met overmatig veel stelling op een diagonaal naar de hoefslag lopen.