en als je een dag echt intensief hebt bereden is het dan de volgende dag weer hard trainen?
Hoe verdelen jullie dat zo?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

wij zijn er helaas ook (nog) van afhankelijk; overdag staan bij ons alle paarden buiten, 's zomers van ca 6 uur tot 18 uur, 's winters minimaal 2 uur, daarnaast worden bijna alle paarden dagelijks gereden of gelongeerd, in ieder geval moeten ze allemaal dagelijks lekker hebben kunnen spelen en lopen, want beweging, frisse lucht en sociaal contact is het halve werk om lekker te kunnen rijden
bij ons kunnen de paarden gelukkig allemaal ruimschoots bewegen dan is dagelijks rijden niet echt noodzakelijk(, maar wel fijn natuurlijk als je een leuk paard hebt!
) 
Nadeeltje hiervan is dat ik in de winter niet zo vaak kan rijden, omdat wij alleen een onverlichte buitenbak hebben. Maar als hij droog is zodat ik hem kan poetsen gaat hij mee het bos in voor een uur of twee. Dat is gemiddeld 2 tot 3 keer per week(weekend en ADV). Dressuur in de bak doe ik in de winter alleen als ik rijtechnische problemen heb die ik in het bos niet op kan lossen. Hij heeft een veel te dikke vacht om hem echt te trainen in de winter. In het voorjaar wordt hij langzamerhand weer terug in het werk gezet. Hij wordt dan elke dag gereden. Meestal in het bos, maar ook in de bak om hem weer mooi direct aan de hulpen te krijgen. En ook dit is weer bosritten van gemiddeld twee uur en als ik in de bak rijdt is dat ongeveer een uur dressuur. Jaaah, in de zomer heeft hij het er maar druk mee....