goed of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

goed of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 21:01

mijn verzorgpony trekt zijn kont samen met voorbenen aardig hoog op is dat goed of niet?
ze heeft er volgens mij geen last van en ik had aleen peesbeschermers aan de voorbenen om is dat dus goed of niet?

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:21

Je bedoelt dat zijn achterhand er ver onder is? Pees beschermers zijn altijd goed Knipoog Dat beenwerk klinkt ook alsof je pony goed over de rug loopt Lachen

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:25

Ik vind het niet zo positief klinken. Het feit de je pony zijn kont samen trekt houdt in dat hij niet ontspannen loopt. Ook zijn peesbeschermers niet altijd goed, ze zijn goed als je ze goed gebruikt. Heeft je pony al eerder peesbeschermer om gehad? Misschien moet ze er anders nog aan wennen. Tilt je pony zijn voorbenen altijd al aardig hoog op of doet ze dat nu ineens? als het altijd zo is hoeft er niet iets fout te zijn, maar als ze dit ineens doet zal er wel wat met haar zijn. Ik zou dan een ervaren en ouder iemand naar haar laten kijken.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:30

Ik vond de beschrijving niet erg duidelijk eigenlijk...een peesbeschermers zijn juist om de pezen te beschermen, dus hoe zou het fout kunnen zijn Knipoog

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:36

Ja ik snap het ook niet helemaal....als je pony zijn kont heel erg samentrekt zou hij last van zijn rug kunnen hebben...
en peesjes kunnen idd geen kwaad zolang je ze maar niet te strak vastmaat. Gewoon erom leggen en de sluiting vastmaken, niet aantrekken ofzo.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:22

Poofje schreef:
Ik vind het niet zo positief klinken. Het feit de je pony zijn kont samen trekt houdt in dat hij niet ontspannen loopt. Ook zijn peesbeschermers niet altijd goed, ze zijn goed als je ze goed gebruikt. Heeft je pony al eerder peesbeschermer om gehad? Misschien moet ze er anders nog aan wennen. Tilt je pony zijn voorbenen altijd al aardig hoog op of doet ze dat nu ineens? als het altijd zo is hoeft er niet iets fout te zijn, maar als ze dit ineens doet zal er wel wat met haar zijn. Ik zou dan een ervaren en ouder iemand naar haar laten kijken.

Sorry maar dat is echt onzin *LOL* hahaha. Tuurlijk zijn peesbeschermers altijd goed, ze dienen om de pezen te beschermen. En erg fout kun je die niet aanbrengen. Ja verkeerd om oid. maar als je een zadel verkeerd om legt is hij ook niet goed

Ik begrijp niet helemaal goed wat de TS bedoeld Verward

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:42

Het klinkt inderdaad een beetje vaag.

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:58

trekt de staart in ofzo? geef eens wat meer duidelijkheid, springlady. dan kan er misschien beter adveis komen! Knipoog

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 19:34

uhm hij ''springt'' laat maar zeggen in gallop net zo iets als jij huppelt bijvoorbeeld

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:17

Misschien rij je niet voorwaarts genoeg...dan kunnen ze gaan huppelen ja. Probeer er eens uit te rijden en kijk hoe het dan gaat Lachen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 17:08

@ nettie

kun je iets meer uitleggen snap het niet egt ..

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:46

@ okkie1, k ken idd mensen die ze verkeerd om hadden omgedaan, en als je ze te laag aan brengt lijkt me dat ook niet zo makkelijk lopen voor t paard? verder heeft iemand die ik ken ze een keer zo strak aangetrokken dat de pony helemaal dikke benen kreeg en kreupel ging lopen. Het KAN dus wel fout gaan met peesbeschermers omdoen Knipoog ennemm.. als de pony er nie taan gewend is gaat hij natuurlijk ook anders lopen als hij ze voor de 1e keer omheeft.. dus misschien zou dat ook kunnen..

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:45

@springlady: Ik bedoel dat je je paard eens in een iets sneller tempo laat lopen, goed voorwaarts. Soms als je een paard te veel inhoudt van voren, kan die gaan huppelen. Ik weet natuurlijk niet of dat de oorzaak is, maar het zou kunnen.

@poofje: Maar als je een zadel omgekeerd er op legt is dat ook niet goed, en als je paard er mog niet aan gewend is is dat ook niet goed. Zo kan je op alles we iets verzinnen Verward Peesbeschermers zijn gewoon voor bescherming, dat is dus altijd goed.