Voeten bij het springen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alize

Voeten bij het springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:37

Hallo!
Ik rij dus al een paar jaar jumpings, met mn eigen paardje ( soms ook eens ponytjes )
Mijn probleem is dus bij het springen , ik zou graag goede les weer volgen, maar sinds 1.5jaar is er op onze manege geen goede springles meer te krijgen ( tenzij als je pas leert springen! )

HET probleem Knipoog :
Afbeelding
Zoals je ziet,draait mijn voet weg , naar de buitenkant en blijven mijn knieen niet goed aan het zadel Lachen
Afbeelding
En juist hetzelfde hier!

Ik heb nu wel de 'ergste' foto's genomen, zodat het zeker duidelijk is Knipoog

Ik ben wel van plan om eens te zoeken naar een goede privé-lesgever !

Denken jullie dat door gwn als ik oefen, er extra op te letten, dit er vanzelf uitgaat ?

Graag commentaar en eventueel tips, maar enkel opbouwend, niet van ja idd, ziet er zeer slecht uit Knipoog want daar heb k natuurlijk niet zoveel aan Knipoog

Bedankt !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:00

goed jezelf in de gaten houden en desnoods een keer bier viltjes tussen je benen leggen en het zadel. en dan proberen ze op de plaats te houden?

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:04

Ik denk dat je moet beginnen met balkjes draven en kleine in-uitjes, zodat je tijd hebt om erop te letten. Pas als je je knieen op die hoogte bij het zadel kunt houden omhoog gaan.

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:04

klomp schreef:
goed jezelf in de gaten houden en desnoods een keer bier viltjes tussen je benen leggen en het zadel. en dan proberen ze op de plaats te houden?

Goed idee Lachen bedankt, kga es proberen om er iets tussen te steken en dan ook op zijn plaats te houden Knipoog

Alize