wie ken me helpen. race paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieferdje

wie ken me helpen. race paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 11:13

ik rijd nu een paardje
en ze wil apsoluut niet terug komen op de buitenteugel.
ze is soms zo hard aan het scheuren in de bak dat ik haar soms moet stoppen tegen de bakrand Verdrietig
anders reageert ze apsoluut niet op me buitenteugel.
ik weet niet hoe de oud eigenaresse haar reed maar zegt dat ze hem ook vaak keihard een ruk in ze mond geeft.
maar ik ben dan dressuur aan het rijden met haar en ze loopt voor de rest wel heel netjes aan de teugel enzo.
maar soms dan gaat ze in 1 keer keihard.
en ken ik haar amper stoppen ook probeer ik haar zoveel mogelijk op me zit t rijden en vaak lukt dat ook
maar ze is een gelderse merrie en soms heeft ze een rees sjees bui en dan ken ik haar gewoon niet stoppen.
dan word ze zo sterk.
en dan helpt me zit echt totaal niet dan dendert ze gewoon door.
of als ik een keer dressuur met haar rijd dan wil ze er nog
wel is onder vandaan renne zeg maar niet werken en dan geef ik het soms echt op en dan rijd ik haar maar met lang teugeltje.

wie heeft er een tip voor me.

Rowan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:03

Ik heb ook een race paardje ...die soms opeens uit het niets wegspringt en dan gaat hij echt heel erg hard..! *LOL* !!Meestal merk ik dat aan hem als hij druk is..bijv op stal...Meestal longeer ik hem altijd met een losse bijzet en dan helpt erg goed bij mij!!moet je ook maar een keer proberen wie weet helpt het..!!Succes OK dan!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:57

lieferdje schreef:
wie heeft er een tip voor me.

Ik heb een goede tip voor je Knipoog

Probeer je berichten wat duidelijker te schrijven, o.a. door het gebruik van hoofdletters, leestekens (punten en komma's) en op je spelling te letten.
Dat lijkt mij voor een secretaresse geen probleem, toch ?
Door je bericht goed leesbaar te maken, krijgen andere bokkers ook meer interesse om je bericht door te lezen en nuttig commentaar te geven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:14

Lekker doordrijven. Ik weet zeker dat ze het geen half uur vol houdt om op vol tempo door de bak te blijven racen. Overbluf haar.
Wil dit niet helpen, stuur haar dan lekker op de bakrand en ga daarna weer verder waar je mee bezig was; negeren dus.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 19:24

wie lopen wil, moet lopen. Bijdrijven en laten lopen!
of kies de directere methode: laat maar met hoofd tegen bakrand komen, verder dan de muur kan ze toch niet.

en het is zooooo moeilijk en irritant....!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:33

Als zij hard wil, Wil jij nog harder...
Je kunt bijv. 3 rondjes achter elkaar middendraf doen. Gaat ze in galop, rustig terugnemen, en gewoon weer verder was waar je gebleven was.
Of je gaat middendraf, 'gewone' draf, midden draf, 'gewone' draf. Kan best 4 keer op 1 lange zijde. In de hoeke, op voltes gewoon doorgaan. Als het ware terug drammen. Ik heb bij mijn haf precies hetzelfde gehad. Dan ging hij lopen, met mij, en was de bakrand de enige oplossing. Maar vooral niet trekken. Wees slim, zij is toch sterker. Je kan knijpjes geven, als dat niet werkt wat hardere knijpjes.
Wil jij in stap, dan ga je ook in stap, al duurt het 3 rondjes. Het duurt heel lang, en het is hartstikke moeilijk. Ik had er ook een instructise bij, die me erbij hielp, dus dat is al wat makkelijker..
Ik hoop dat je er wat aan hebt Lachen

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:21

Mijn arabiertje deed dit altijd op het strand. En dan kan je echt een heel eind uit de richting terecht komen als zij d'r zin kreeg!! Maar goed... ik was het dus ook spuugzat en wilde bijna niet meer leuk buiten gaan rijden met haar. Toen ze er weer eens vandoor spurtte op het strand ben ik er redelijk relaxed bij gaan zitten en heb gewacht totdat zij terug wilde komen in tempo. En toen ben ik haar gaan aandrijven! En maar doorgaan, idioot beest! Ze heeft het geweten. Pas na een hele tijd mocht ze van mij terug komen in tempo. En je gelooft het of niet, ze heeft op het strand nooit meer dit rotgedrag vertoond. Als ik wil stappen op het strand dan doen we stappen en wil ik in galop dan gaan we in galop.

Succes ermee! Want vervelend is het zeker..

Oh ja, heb je ook les?

Paarden606

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:26

ja ik heb ook een race paardje dat op de grote volte in galop ineens weggaat en dan zon scherpe bocht maakt dat ik er afvlieg Huilen
maar ja een tipp ????

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:52

Hier nog zo een...
Ik ben aan het oefenen dat ik wat naar achteren hang als het ware (heb de neiging teveel naar voren te komen0 om met mijn gewichtshulp te proberen het in de hand te houden. Ook rijd ik constant met een lang teugeltje, omdat het bij mijn pony ook een kwestie is van verstoord evenwicht...
Kan het niet zijn dat jouw paard dat probleem ook heeft, zeker omdat ie zo lang niet bereden is?

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:35

volte's maken als ze zon aanval heeft, en eerst goed inrijden, misschien voor het galloperen een beetje strekken en goed overgangen maken! Knipoog! TIP!

Paarden606

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:39

eerst 1 uur in de bak laten lopen dan longeren en daarna rijden en als het erg is eerst rijde aan de longe

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:38

Alieta schreef:
volte's maken als ze zon aanval heeft, en eerst goed inrijden, misschien voor het galloperen een beetje strekken en goed overgangen maken! Knipoog! TIP!

Ehm... als dat zou kunnen, was er geen probleem volgens mij.
In ieder geval bij die van mij, neemt ze het bit tussen dr tanden en valt er weinig te sturen etc, behalve op je zit.
Als Lieferdje voltes had kunnen rijden met het paard zou ze hem ook niet stilzetten tegen de bakrand, denk je wel?

Alieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 16:44

neej hihihi maarja..je kan altijd alles proberen! Knipoog!

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:57

ik rij ook opm een paard wat snel wil in de galop....
ik moest daar door voltes maken en als ze harder wou steeds kleiner dan kom ze terug en dan weer groter maken en dan de hoefslag weer volgen en als ze weer hard ging dan weer in de volte

bij mij hielp het..

en als ze der bit beet pakt laat haar gaan en gewoon blijven zitten en als ze terug wil komen geeft jij een schop van naa voren nog jij wil hard dan ga je ook hard

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:10

dat is het punt nou ze reageert volkomen niet op me zit. hoe zwaar ik me maak of hoe erg ik naar achter ga zitte niks helpt

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:11

en op volte zetten helpt niet. want dan gaat ze opeens doen alsof zelfs de bakrand doodeng is.

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:12

owkeej ik wete niet of eht goed is maar als je nou je bovenbenen eens ff aan knijpt???? dat doe ik soms om me paard een beetje terg tekrijgen maar er wel been aan houden??

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:14

en als ze dressuur moet lopen. of gewoon midden draf dan gaat ze op een gegeve moment zo hard.
dat ik haar niet meer ken stoppen.
en dan geef ik haar eerst een rustige ophouding.
en dan reageert ze niet dan een hardere ophouding.
en als dat niet helpt zet ik haar tege de bakrand.
want als ik middendraf doe en ik wil gewoon draf gaat ze alleen maar harder.
en gaat ze opeens over tot cross gallop door de bak.

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:20

nou als ik me bene aanklem dan word ze helemaal knetter gek

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:21

Ik denk dat je haar moet overbluffen... als zij wil racen, prima, maar dan beslis jij wanneer ze stopt... het kan inderdaad doodeng zijn, maar als je doorzet heeft ze er waarschijnlijk snel genoeg van
Al eens geprobeerd?

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:26

":P nou trien truthola die raced rustig een uur lang zo door. :s zelfs als ze al 4 uur buiten op het land heeft gestaan raced ze nog zo. maar zou het misschien door het bit kunnen komen??

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 18:27

want ik moet van de bazin het paard rijden met ze een bit daar zitten van die lepeltjes aan dubbel gebroken en dan aan de midden kant van die lepeltjes