mijn verzorgpony loopt ontspannen en en geeft na als ik rij, totdat ik gegallopeerd heb. ik heb al gevraagt hoe het kan komen, en het schijnt dat hij dit altijd al deed in de winter, omdat hij dan fris wordt.
het probleem is dat hij heel gevoelig wordt en het voelt alsof hij dribbelt. ook houdt hij zijn hoofd omhoog. hij is niet meer ontspannen.
het is een z2 pony geweest, dus hij KAN het wel, maar hij is gewoon opgefokt na de gallop. niet galloperen vind ik ook vervelend.
weet iemand wat ik kan doen?
LuvdaTossa
Geplaatst: 17-01-05 12:29
Kort galopperen. Ik heb het nu met een jong paard. Daar galoppeer ik per keer maar 1 rondje mee, daarna direct aan de lange teugel stappen. Nu heeft ze de klikt te pakken: galop en direct rustig stappen. Nu kan ik ook gewoon rustig doorrijden.
Of als je het streng aan pakt (wat niet altijd helpt) verschrikkelijk consequent zijn!
milo
Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-05 12:43
hmm ja. want als ik een tijd (lees: een tijd) stap, dan is hij daarna weer redelijk tot goed gekalmeert. maar ik vind het gewoon echt vervelend. hij haalt allemaal trucjes uit de kast, gaat gewoon wijken en schouderbinnenwaartst en zo, uit zichzelf.