hulpteugels op buitenrit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

monaatjuh

hulpteugels op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 09:38

mijn paard heeft op buitenritten nog wel eens de nijging zijn neus in de lucht te gooien en er met me vandoor te gaan...een scherper bitje heb ik geprobeerd...maar hiermee gaan alleeN de mondhoeken kapot en word hij ruwer in de mond....een martingaal heb ik sowieso altijd om....maar dit schijnt hem ook niet echt te stoppen bij het omhoogbrengen van zijn neus....proberen te ontspannen en te kalmeren helpt ook niet wand als ie gaat gaat ie ook echt....ik kan alleen buitenritten maken in een dribbeldrafje....stap lukt pas na een flinke gallop (waarin ik absoluut geen controle heb) en als ie gallopeerd gaat ie er altijd vandoor(daar hebbe wij dan weer zown heel handig veeeeeelste lang zandpad voor).ik heb ook geprobeerd eerst buitenritten te maken in stap en draf en hem van tevoren flink aan het werk te zetten in de bak.....en niet ieder zandpad te gaan galloperen...maar hij is gewoon niet te houden...is er mischien een hulpteugel die ik kan gebruiken zonder hem stuger te maken.....ik vind het belangrijk(voor mij en mijn paard) dat wij rustig in ontspanning een buitenrit kunnen maken....HELP MIJ!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 09:41

Ik heb er altijd een slof omhangen.. Die kan je losvasthouden en als je hem nodig hebt wat aanhalen. Werkt bij mij super !

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 10:01

ja iik zit ook beetje te denken aan thiedeman...maar ik heb nooit met slof gereden..ben bang iets verkeerd te doen....

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 10:09

Thiedeman kan je ook proberen.. Die van mij reageert daar niet fijn op.. Maar dat zal je uit moeten proberen.

monaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 10:16

doe ik;) dankje..