schudden met t hoofd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

schudden met t hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 20:42

Omdat ik te weinig tijd heb om mijn paard verder te beleren heb ik haar dus weg gebracht naar een stal waar ze paarden africhten. Daar is ook een binnebak.Als ik thuis kom is het meestal al donker en we hebben ook geen binnebak dus als t gevroren heeft kan ik bijna nooit wat met haar doen. Ik ben een paar dagen geleden gaan kijken toen ze gereden werd. Het viel me heel erg op dat ze heel erg met haar hoofd schudde en haar mond steeds open deed. Ook die man die erop reed had dat natuurlijk al wel gemerkt dat er iets mis is want linksom op de volte zie je echt dat ze last van d'r tanden heeft dan schud ze heel erg met d'r hoofd. Hij heeft al gekeken in d'r mond maar kon niks voelen of zien.

Ze is trouwens 3jaar dus we denken dat ze aan t wissellen is of misschien heeft ze wel wolfskiezen of haken....nu ben ik aan t twijfellen of ik de tandarts erbij moet halen, want als ze aan t wissellen is kan hij er ook niks aan doen. wat zouden jullie doen? en hoe duur is het ongeveer als je de tandarts laat komen?

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 20:52

als ik het zo hoor kan he ook een rijtechtnische fout zijn.. anders misschien spierpijn.. misschien goed om der ff op rust te zetten en kijken ho ehe dan afloopt..?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 21:21

Heel veel paardentandartsen vragen niets voor een controle, dan moet je alleen betalen als er iets mis is en er iets gedaan moet worden. Je kan eens navragen of er geen tandarts in de buurt is die ook volgens dit principe werkt en een goede reputatie heeft, en dan heb je eigenlijk niets te verliezen door hem te laten komen. Is er niets aan haar gebit, dan moet je niet betalen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 21:56

M3isSi3j schreef:
als ik het zo hoor kan he ook een rijtechtnische fout zijn.. anders misschien spierpijn.. misschien goed om der ff op rust te zetten en kijken ho ehe dan afloopt..?

Het is geen rijtechtnische fout, die man die haar africht is daar heel goed in ze zou wel spierpijn kunnen hebben maar dan hoort ze toch d'r mond toch niet steeds open te doen? en zo lang word ze niet gereden dus dat kan ik me haast niet voorstellen dat ze dat heeft. Als een controle gratis is zoek ik wel ff een tandarts :p

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:35

Bij mijn 3 en halfjarige arabier zijn er vorige week 2 wolfstanden uitgehaald. Hij is weer super , mijn tip laat een tandarts kijken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 00:40

jah ik ben al opzoek naar een tandarts in de buurt...ga maandag gelijk bellen. Ook ga ik zelf nog even kijken of ik misschien wolfskiezen zie of doppen of misschien haken voel....

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:49

mijn verzorgpaard die schut heel erg met zo hoofd zodra hij het bit in ze mond heeft.
zou dat ook door ze tanden kunnen komen?

iemand enig idee

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:20

Ik zou eerst de tandarts er naar laten kijken en als er niks mee aan de hand is,
Iedere keer als ze dat doet ff de teugels loslaten en dan direct weer oppakken. Het is nogal moeilijk om zo uit teleggen maar bij mijn verzorgpony werkt het wel.
Maar die doet steeds haar hoofd schuin naar voren.
Mischien helpt het.
ik hoop het voor je!

woodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 18:59

zou er zeker een tandarts naar laten kijken.wolfstandjes kunnen ze erg veel last van hebben,ook kan hij zien of je paard aan het wisselen is.als dit het niet is zou het natuurlijk ook rijtechnisch kunnen zijn maar dan weet je iig zeker dat je paard geen lichamelijke ongemakken heeft en kun je weer verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:06

Bij zulke problemen altijd ff tandarts laten kijken.
Dan kun je daarna verder kijken als daar niets is en dat iig uitsluiten.

woodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:31

runningkawa schreef:
Bij zulke problemen altijd ff tandarts laten kijken.
Dan kun je daarna verder kijken als daar niets is en dat iig uitsluiten.

dat zeg ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:31

Gamma ! Haha! Tong uitsteken