Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
De teugels laten het hoofd afbuigen, maar de hals is zo recht als een stok en blijft dat ook. Persoonlijk zou ik eerst willen dat hij in lage houding ontspannen zijn hals gaat gebruiken en door zijn lijf gaat lopen. Desnoods in halsstrek-houf\ding, als er maar beweging in die spieren van de hals komt!
Ach, ik ben er al zo lang mee aan het klooien, ik zou graag een beetje vooruitgang zien, ook omdat het beter is voor hem. Dan zit ik niet zo de hele tijd te modderen met hem en kunnen we iets fatsoenlijks gaan doen.
hihi.
* is gewoon de DA gekomen. Die vond echter niks vreemd. Alles is in orde: spieren, rug, halswervels, ... Ik moet wel zeggen dat ik dat nogal raar vind. Niet dat ik aan zijn oordeel twijfel en ik ben zeker blij dat er niks mis is, maar waarom wordt hij dan niet rond?
Ik krijg hem er echt niet door, ik weet niet waar het aan ligt. Ik word er echt moedeloos van, hij is zo'n gouden paardje, alleen dat wil hij niet, wat ik ook probeer. Soms heb ik vantevoren al niet echt veel zin om te rijden omdat ik weet dat ik toch weer een uur zal zitten 'vechten' met hem. *zucht*
. En ik heb dan nog het voordeel dat mijn pony nog vrij jong was, nog niet bedorven was in haar mond, en best wel natuurlijke aanleg voor rond lopen heeft. Dat hij in de wei z'n hoofd niet zo ver omhoog brengt hoeft niets te betekenen hoor. Mijn pony is een beetje overbouwd, en daardoor kost het haar ook wel moeite om dr hoofd echt omhoog te doen. Het klinkt misschien heeel raar wat ik nou ga zeggen, maar als ik jou was zou ik eens een week of 2 alleen maar leuke dingen gaan doen met je paardje, lekker het bos in, ga eens springen, hoeft niet hoog maar gewoon lekker wat afwisseling, ga eens freestylen/loswerken, en geef dr wat daagjes vrij in de wei met vriendjes. Ik herken het heel erg wat je zegt dat je soms vantevoren al geen zin hebt om te gaan rijden. Dat voelt je paard! Je gaat er al opzitten met een negatief gevoel en meestal wordt dat alleen maar erger onder het rijden, jij gefrustreerd, paard gefrustreerd, en de volgende keer heb je nog minder zin om te gaan rijden. Als je al denkt ik heb geen zin, dan kun je echt beter niet gaan rijden want dan heeft het totaal geen zin. Op zich is het helemaal geen slecht ideen om je instructrische er een paar keer op te zetten. Dat schept voor je paard ook wat duidelijkheid. Zij geeft hem aan als hij het goed doet, en ze corrigeert heb op het goede moment. En als zij weet hoe hij aanvoelt op een bepaald moment dan kan zij jou weer vertellen hoe je dat op moet lossen. Desnoods film je het en ga je het daarna samen bespreken.