voorwaarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimduursma

voorwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 22:33

Hoi!
Ik heb net een bijrijpaardje en ze is super voorwaards. Ze is 13 jaar en voormalig draver. Ze is ongeveer 1,60 hoog.

Als ik schouderbinnenwaards wil doen in de stap, loopt ze voor het been weg en gaat ze over in draf. Schouderbuitenwaards gaat beter, maar ze blijft dan in draf overgaan. Als ik haar niet goed inhou.

Tijdens de stap moet ik ook steeds aan de teugels komen, steeds kleine kneepjes, zodat ze in stap blijft. Ik vind het soms best rottig, want ik ben altijd erg stil met mijn hand. Maar bij haar moet ik streng optreden. Ook om haar aan de teugel te krijgen.
Hebben jullie tips?

Liefs, kim

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:49

Ik zou met een draver niet teveel willen dressuurrijden en hoge verwachtingen hebben in de dressuur. Zeker als ze gekoerst hebben en op die leeftijd (ik bedoel niet dat ze te oud is, maar als ze 13 is dan heeft ze ook heel lang gekoerst) is het er niet meer uit te krijgen. Een draver wil maar een ding en dat is draven. Daar zijn ze op gefokt en al die jaren op getraind.
Buitenritjes en verdere recreatie is natuurlijk voor elk paard lekker en is elk paard geschikt voor.
Succes

Gwenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 12:14

Hoi

Je kan het beste je paard niet te veel aan zijn hoofd zitten door van alles van hem te vragen. Probeer je paard eerst ontspannen aan de hulpen te krijgen voor je allerlei oefeningen gaat vragen. Mijn regel is altijd: Zonder een goede en degelijke basis ben je nergens.

Aan de longe kan je ook stemtrainingen doen en die tijdens het rijden toepassen om je paard te kalmeren en beter aan het been te krijgen.

Succes

Gwen

issaschar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:32

misschien moet je niet zoveel met je teugels bezig zijn, misschien helpt de zit ook wel, veel suc6! liefs joy + east lover