probleem met aan de teugel rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaik

probleem met aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 20:48

hallo allemaal

ik heb een pony en als ik der aan de teugel rij en waarneer ze haar rugspier ook mee moet nemen duikt ze naar benden. ik wil graag weten hoe ik der toch kan laten lopen dat ze der rugspier meeneemt in der bewegingen en dan niet er onderuit probeert te komen. Als ze dan probeert er onderuit te komen lukt het haar eigenlijk bijna niet Verdrietig

Help me please Huilen Bloos Tong uitsteken

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 21:37

Veel schakelen en goed voorwaarts rijden aan een licht contact. De rugspieren kan je wat versterken door cavaletti.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:51

Ik denk dat je met "naar beneden duiken" bedoeld dat ze op de voorhand valt?
In dit geval heeft ze er haar achterhand niet bij en dat is wel de bedoeling. Het "aan de teugel" lopen moet van achteren komen.
Wat Biepje zegt ben ik het helemaal mee eens. Om haar achterhand eronder te krijgen moet je veel schakelen (en dan niet alleen van bijv. stap naar draf, maar ook in de stap/draf/galop zelf). Als ze haar achterhand er dan onderbrengt kun je dit van voren opvangen, waardoor ze gaat nageven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:52

wat zegt je intructeur hiervan?

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 12:20

Dank je ik zal het wel even gaan proberen vanmiddag:D

wat zegt je intructeur hiervan?
Nou zij probeert het ook wel een beetje maar ik heb al zo lang les van haar omdat het een kennis is en het lukt niet echt met haar hulp ik ga binnenkort blijkbaar ook bij een andere instucteur waardoor ik om de dag les heb en hopen dat t dan wel lukt:#

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 12:21

Maar trouwens ze doet het soms wel een tijdje dan geeft ze ook na

Nog bedankt!!

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:41

mischien moet je proberen om kneepjes blijfen geven met je binnen teugel en zo knijpen als hoe je een spons uit knijpt en als die dan naar beneden gaat dan los laten..... niet de teugels maar de druk en als die weer om hoog wilt komen met zijn hoofd zo snel mogelijk weer kneepjes blijven geven en dan proberen om voor hem te zijn...!!

ik heb der ook altijd last van gehad dat me paard niet aan de teugel wou en ik heb nu sinds ongv augustus les van een vrouw en ik dee dat ook en ik had zoooww veel spier pijn maar ik heb nu wel dat ze aan de teugel gaat...!!!!!!!!

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:03

nikitatje schreef:
mischien moet je proberen om kneepjes blijfen geven met je binnen teugel

Nooit een paard aan de teugel proberen te rijden met je binnenteugel. De binnenteugel is er alleen om de stelling aan te geven Knipoog .

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 10:44

AnnaBabs schreef:
Nooit een paard aan de teugel proberen te rijden met je binnenteugel. De binnenteugel is er alleen om de stelling aan te geven Knipoog .

en , even toevoegen, ook niet op je buitenteugel!
gewoon rechtrichten, goed voorwaarts houden, en op twee teugels lichte druk vragen en als je paard nageeft geef je ook mee met twee handen, dus niet teugels losgooien, maar iets meegeven (druk eraf) zorg wel dat je goed blijft drijven/ activeren om de achterhand eronder te houden.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:32

en er natuurlijk eerst voor zorgen dat je paard/pony helemaal onstspanne over de rug loopt... ik heb dat bereikt met ong. 2 keer per week laag en rond te rijden dan lopen ze helemaal over de rug en cavaletti's/balkes lopen wil ook wel helpen!

succes!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-05 14:52

succes!
Ja dank je Bloos Schijnheilig

Maar ikheb nu toch een gebroken been dus ik kan een hele tijd toch niet rijden Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 15:51

Wou net zeggen, lijkt me ook moeilijk rijden met een gebroken been!!!!
sterkte ermee Knipoog

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:05

ik zou hem denk eerst goed van achter laten lopen en veel schakelingen wat hierboven als gezegd werd en als ze goed actief achter is dan vragen of ze aan de teugel wil net zoals klomp zei en niet dwingen