Geen onregelmatige stap met medische achtergrond, maar gewoon niet zuiver willen stappen met aanleuning.
Wie o wie heeft tips?
Anoniem
Geplaatst: 09-01-05 18:31
Dus zonder aanleuning is de stap wel tactmatig goed? Kun je eens omschrijven wat er precies gebeurt als het 'mis' gaat?
MiepprinZ
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-05 17:38
ja, en als ik begin met rijden hem 'op pak' is het ook goed. Maar zodra ik vanuit draf of galop weer terug ga in stap begint hij te klieren. Dit varieerd van kort-lang passen naar dribbelen.
Sizz
Geplaatst: 10-01-05 18:08
Apart vind ik dit. In draf en galop is er nis aan de hand. Heb je le??? Wat zegt die ervan???
AnneG
Geplaatst: 10-01-05 20:06
MissSisa schreef:
Apart vind ik dit. In draf en galop is er nis aan de hand. Heb je le??? Wat zegt die ervan???
Zo raar is dat niet hoor. Een paard kan ook gewoon een slechte stap hebben en wel een goede draf en galop.
Sizz
Geplaatst: 10-01-05 21:05
@Chalotje: Ze zegt dan er voor de draf en galop niks aan de hand is!!!
Anoniem
Geplaatst: 10-01-05 21:17
Niet over de rug en achter het been gok ik.
Maar moeilijk te beoordelen van hieruit. Onzuiver stappen is vaak lastig op te lossen
Chippp
Geplaatst: 11-01-05 13:17
Veel kleine overgangen maken naar de stap. Hij vind het waarschijnlijk moeilijk en doet het misschien pas tijdens het rijden omdat ie dan een beetje moe begint te worden of er minder zin in heeft. Heel goed op eigen benen laten lopen! Zeker niet laten hangen oid. en idd goed voor je been houden, maar wel heel goed passen aflaten maken en niet te snel willen want dan word het weer moeilijker. Hij moet het gewoon een beetje 'leren'
Mirjammie
Geplaatst: 11-01-05 14:17
Een paard waarop ik reed had dit ook heel erg. Waarschijnlijk bouwt je paard na galop/draf teveel spanning op, en uit zich dat erg in de stap. Wat ik altijd moest doen van mijn instructrice was proberen ontspanning in te bouwen door lang en laag te rijden, desnoods met iets meer teugel (niet teveel teugel geven!) en langzaam te stappen zodat hij zijn passen af maakte. Het is idd niet makkelijk om de stap te verbeteren, maar probeer de ontspanning op te zoeken!
parouscha
Geplaatst: 11-01-05 14:26
Mijn paard Parouscha doet dit ook , maar die doet het gewoon als ik haar oppak , dus als ik haar in de stap nagevelijk probeer te rijden, dan word de stap kort en gaat ze dribbelen. Laat ik mijn teugels lekker los hangen dan is de stap heel ruim en zuiver .
Wat zou dit kunnen zijn dan ?
Chippp
Geplaatst: 11-01-05 15:39
Parouscha, toch een stukje spanning. Je zegt al dat ze het niet doet als je teugels los hangen, nu moet ze het niet alleen dan doen maar ook als je heel weinig druk hebt. En die kleine druk moet je altijd hebben! Je kan haar nu dus best in stap wat langer laten, echt heel goed dr passen af laten maken! Maar niet te hard. En echt op eigen benen houden! Sowieso met rijden op letten dat ze niet op je hand wil gaan hangen en te veel druk wil nemen. Heel vaak stukjes stappen tussendoor, en gelijk weer iets langer laten zodra je stapt. Net zó lang dat zij ontspannen loopt. Wegdraven en weer gewoon oppakken. Dat vaak doen en steeds iets meer bij je kunnen houden. Maar zorgen dat ze echt op zichzelf loopt! En als ze vanzelf blijft ontspannen zodra jij gaat stappen en haar langer laat, kan je haar steeds wat meer bij je houden. Als ze weer onregelmatig gaat doen, gaat dribbelen dus weer wat langer houden en weer zo heel rustig verder gaan.