hoger voorbeen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deyonta

hoger voorbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 12:51

Ik rij op Prix.St.George niveau en wil graag weten hoe ik het voorbeen hoger op kan laten trekken.Ze heeft al zwaardere ijzers voor en haar achterhand zit er heel goed onder, ook haar knieactie voor is voldoende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:34

Ik weet niet zo goed wat voor antwoord je hier verwacht, aangezien je zelf al aangeeft met zwaardere ijzers te werken. Ik zie dat niet zoveel bij dressuurpaarden.

Drafkwaliteit ontwikkelen gaat vaak hand in hand met passagetraining. Je paard moet eerst leren klein te draven, van daaruit meer energie opwaarts in zijn beweging te stoppen, en van daaruit weer groot leren draven.

Verder zijn er natuurlijk wel een aantal zijwegen met elastieken ed. Maar daarmee kun je nooit iets voor elkaar krijgen wat er van nature niet inzit.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:07

heel veel overgangen rijden...mijn pony heeft van nature niet echt dressuur gangen maar hij swingt wel meer die die overgangen te rijden maarja... als je al prix.st.george rijd wist je dat zeker al Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:11

mmmm.... Haha! heeft een gek gevoel bij dit topic... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 17:18

had ik ook al Knipoog

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:11

whaha volgens mij dneken we allemaal hetzelfde....
PENNY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:17

>;) is dit serieus Tong uitsteken

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:28

Tuurlijk, waarom niet?? Knipoog *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:32

Je kunt overigens heel veel trainen aan een voorbeen hoor. Zowel met als zonder hulpstukken. Zwaardere ijzers word in de dressuur echter niet zoveel gebruikt. Ik ken wel trainers die met schoenen/elastieken ed werken.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:33

Okay... dit is echt heeeeeel vaag.... Verward

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:33

Zep schreef:
Je kunt overigens heel veel trainen aan een voorbeen hoor.

Daar gaat het ook niet om. Ik ken alleen weinig Prix-ruiters/amazones die op Bokt om advies zouden vragen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:47

ach weet ik niet.

Zo moeilijk is prix rijden nou ook weer niet hoor!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 18:53

Zep schreef:
Zo moeilijk is prix rijden nou ook weer niet hoor!

nee daarom dat wou ik net zeggen Clown

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 19:21

sophie_kurk schreef:
>;) is dit serieus Tong uitsteken

Vroeg ik me ook al af, denk t eigenlijk van niet...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 20:34

touwtje aan voetje binden en elke pas aan trekken, werkt echt goed hoor!!!

deyonta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 21:17

Drafkwaliteit ontwikkelen gaat vaak hand in hand met passagetraining. Je paard moet eerst leren klein te draven, van daaruit meer energie opwaarts in zijn beweging te stoppen, en van daaruit weer groot leren draven.

Bedankt voor je serieuse antwoord,ik train haar ook zo, maar wilde graag weten hoe andere daar over dachten.Ben al enkele weken de passage aan het trainenen en ze krijgt steeds meer een zweefmoment.Maar krijg de indruk dat je hier niet echt serieus wordt genomen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:22

deyonta schreef:

Bedankt voor je serieuse antwoord,ik train haar ook zo, maar wilde graag weten hoe andere daar over dachten.Ben al enkele weken de passage aan het trainenen en ze krijgt steeds meer een zweefmoment.Maar krijg de indruk dat je hier niet echt serieus wordt genomen.

Ik geef ze ook wel een beetje gelijk. Je bent hier nieuw, er staat niets in je profiel en stelt een vraag die je eerder aan een instructuer vraagt dan op een paardenforum op internet (waar het algemene niveau qua rijden laag is, op enkele uitzonderingen na natuurlijk). Maar ik heb geen commentaar, hoop alleen ooit dat niveau te rijden.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 00:07

Mmm, is dit geen vraag die je aan je trainer stelt??? Neem aan dat je op dit niveau toch een zeer bekwame trainer hebt... mag ik hopen...

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 01:35

Daarom was / ben ik ook juist zo sceptisch. Ik neem dat dus ook aan, omdat ik in tegenstelling tot Zep een dergelijk niveau toch echt als behoorlijk hoog zijnde beschouw Lachen en dan vraag ik me dus af waarom de TS op Bokt een goed antwoord op haar vraag denkt te krijgen.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:07

volgens mij is dit echt niet serieus dus............koop een hackney !

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:11

dan antwoord ik: bel Kyra Kirklund even.
die demonstreerde op het Global Dressage Forum hoe je met een zweep en een snoepje een paard zijn voorbeen hoger kan laten optillen in passage... Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:24

Er zijn hier op bokt maar weinig die het niveau van prix st gerorge of hoger kunnen evenaren. Die vraag zul je ook niet echt beantwoord krijgen.
bovendien een paard dat het voorbeen hoger op tilt, ik vraag me af wat je daar mee bedoeld. Die knieactie en voorbeenachtie zien we graag in de aangespannen sport maar toch niet in de dressuur.
Ik denk tenminte niet dat je wilt dat het paard het voorbeen hoger optrekt.
je zult bedoelen hoe je een meer verheven passage met meer schwung krijgt. Dat zul je niet vinden in zwaarder ijzers, je zult waarschijnlijk idd moeten leren nog meer te verzamelen nog meer de 8hand er onder en zakken. Zulk soort dingen lijkt me ook afhankelijk van het paard en de manier waarop hij gaat. Mijn instructeur loopt mee met de zweep, maar op fotos van anky zie je dat ze ervoor loopt met de zweep.
Mischien kun je anky een mailtje sturen of coby van baalen mijn ervaring is dat zij meestal wel antwoord terug geeft. Of mschien hier op bokt Tyrza PB tje sturen ofzo.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:21

Ow TS je mag mijn haf wel een keer lenen hoor Haha! Die loopt met een hoog voorbeen.. en achterbeen... (Hoe ze eraan komt moet je niet aan mij vragen) Haha!

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:14

bij de hengsten gebruiken ze altijd ringen om de benen heen,
trouwens ook bij dressuurpaarden, misschien iets voor jouw.?

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:16

Als je het boek van groen tot Grand Prix leest van Claartje van Andel, dan zie je daar een foto hoe de knieactie van een paard wordt gestimuleerd; iemand loopt er naast terwijl hij een zweep tegen de voorbenen van het paard laat tikken. Het paard tikt de zweep de hele tijd aan dus, de ruiter vraagt het paard in passage of verzamelde draf.