Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Concorde schreef:Ehh. Meen je dat nou serieus??
Want ik heb de indruk dat jij voornamelijk bezig bent met in de krul trekken![]()
Als een paard gewoon lekker nageeft hoef je hem niet te helpen z'n hoofd omlaag te doen, dat doet ie dan zelf omdat ie dat prettig vind...
Heb je goed les??
) Nee, maar die geeft heel rustig les..Verder ponyclub les, maar ik stop met de dressuur want alles wat is bij haar doe ik prut..Dus dat is niet zo leuk les krijgen, en dan nog wel springles v/d ponyclub...love_sander schreef:Is het mischien een idee, mijn binnenhand naar de knie te leggen zodat hij iets meer begleiding heeft?

)
over het algemeen willen ze gewoon dat de hoofdhouding gelyk ligt aan de loodlijn. Volgens mij helpt het bij het instappen inderdaad wel,, tenminste ik neem aan dat je met het bovenstaande bedoelt dat je hem vooruit laat stappen met zijn hoofd laag,,daardoor worden ze wel los,, maar je moet ze niet te diep laten lopen want dat gaan ze hangen.
CrOsSgIrL schreef:ligt er inderdaad aan,,sommige jurys/trainers vinden het heel mooi als een paard heel diep loopt en andere hebben ze liever wat hoger..over het algemeen willen ze gewoon dat de hoofdhouding gelyk ligt aan de loodlijn. Volgens mij helpt het bij het instappen inderdaad wel,, tenminste ik neem aan dat je met het bovenstaande bedoelt dat je hem vooruit laat stappen met zijn hoofd laag,,daardoor worden ze wel los,, maar je moet ze niet te diep laten lopen want dat gaan ze hangen.
Je moet dus je paard kunnen laten uitschuiven en in laten krimpen,,waardoor ze langer en korter worden.
ik bedoel,,misschien kan je een heel erg makkelijk paard met alleen wat contact en stelling prima aan de teugel rijden,, maar voor de meeste paarden is er toch wel een beetje spelen voor nodig ( EN ik bedoel met spelen iets anders dan zagen!!!!)