Training op pakken na spierbevangenheid.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spaikey

Training op pakken na spierbevangenheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 20:25

Mijn merrie is zo'n 8 weken geleden spierbevangen geweest. Ik ben haar nu weer aan het rijden. Ik rij drie keer per week en dan om de dag 20-30 min.
Twee dagen arbeid achter elkaar kan ze nog niet aan.

Nu is mijn vraag hoe hebben jullie de training na spierbevangenheid weer opgepakt?

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:54

spierbevangenheid das toch wel even schrikken
Mijn merrie heeft het ook pas gehad ik kreeg van de veearts het advies
om eerst de medicatie kuur af te maken was zo'n 7 dagen (spierverslapper) ik weet niet of jouw paard ook medicijnen heeft gehad?
na een week was er met het bote oog niets meer te zien toen mocht ik beginnen met opbouwen .
even denken heb toen zeker een week alleen maar gewandeld ongeveer een drie kwartier verspreid over de dag.
overgens wel met een nierdeken op om de lendenen warm te houden.
Daarna ben ik weer gaan rijden niet langer dan een half uur en vooral niet te overhaast teveel vragen.
het heeft me wel een week of 4 gekost voordat we weer op niveau zaten.

olgamaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 22:57

ik weet niet of het ook aan het paard zelf ligt hoe snel ze erover heen zijn.
Ik ben zelf nogal voorzichtig moet ik zeggen maar heb wel begeleiding gehad en heb vooral veel naar (ja hoe zeg je dat) mijn paard geluisterd.
Ik rij nu ook weer zo'n 3 a 4 keer in de week een drie kwartier

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 09:27

Ik denk ook dat je het beste naar je paard kunt luisteren. Misschien eerst elke dag gewoon weg alleen stapwerk doen (maand lang) en daarna voorzichtig de draad oppakken, met wat draf ertussen en dan ook opbouwen met tijd, lijkt me.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 18:10

mijn paard heeft een dag of acht pijnstillers gehad. Heb ook een week of twee equitop forte gegeven.En ze heeft een week of zes in totaal stil gestaan, ben rustig begonnen met longeren, ze heeft wel elke dag in het weiland gestaan. Maar omdat longeren bij haar niet echt ontspannend werkt als ze poosje niks heeft gedaan ben ik rustig aan begonnen met rijden. Maar ze is niet zoals ze vroeger was. Ik ben van plan om er een osteopaat of iets dergelijks naar te laten kijken, ik heb nl. het idee dat er nog ergens iets niet helemaal goed zit.

labamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 11:41

fijn dat het nu dan beter gaat
overleg met je DA wat je het best kan doen maar ik denk dat het heel rustig aan moet en dat je goed op moet letten welke singalen je paard geeft.
verder zou ik het ook niet weten suc6

Hessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:14

Vooral heeeel rustig opbouwen. Wat je nu doet zo'n 2 weken of een maand volhouden en dan rustig aan, 4 dagen en 5 dagen en 3 kwartier in plaats van een half uur gaan rijden. En voor de rest moet je het denk ik ook nog even bij je dierenarts navragen, want ieder paard is verschillend en hij kan je denk ik het beste vertellen hoe je verder moet gaan.
Succes!

Hessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 12:14

Vooral heeeel rustig opbouwen. Wat je nu doet zo'n 2 weken of een maand volhouden en dan rustig aan, 4 dagen en 5 dagen en 3 kwartier in plaats van een half uur gaan rijden. En voor de rest moet je het denk ik ook nog even bij je dierenarts navragen, want ieder paard is verschillend en hij kan je denk ik het beste vertellen hoe je verder moet gaan.
Succes!

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 13:52

Langzaam weer beginnen met opbouwen niet teveel in 1 keer vragen