zelfvertrouwen in razend tempo gedaald

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieselot

zelfvertrouwen in razend tempo gedaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 18:24

hey, vandaag was een heel ervaringrijke dag Lachen
vandaag heb ik voor het eerst western gereden, op zich heel leuk (ook al zie ik het western rijden maar voor een eenmalige keer) maar mn zelfvertrouwen is toch wel hele fel gedaald Scheve mond
ik rij nu toch wel al een paar jaartjes, en toch ook niet altijd op de makkelijkste, maar vandaag was het precies of ik nog nooit gereden had, ik deed echt alles mis, kreeg hem niet tegoei gestuurd (maar hij was ook wel een moeilijk stuurbaar paardje) en schouderbinnenwaarts en wijken gingen ook al helemaal niet zo goed (terwijl dat toch zou moeten lukken) ik denk dat het kwam omdat ik zo gefocust was op het 'western'rijde en dacht dat ik dan heel anders zou moeten hulpen geven (wat eigelijk niet zo was) dat ik heel onzeker en zenuwachtig werd maar toch, en morgen ga ik weer lekker op mn vertrouwde paardje rijden, maar deze is ook wel niet een van de braafste, en ik heb schrik dat ik morgen dan ook krampachtig erop ga zitten en alles fout ga doen na vandaag, iemand tips? want ik snap echt niet wat mij vandaag bezielde, en ja tuurlijk heb ik nog wel periodes dat het niet zo geweldig gaat met rijden, maar toch nooit zo Lachen

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:38

zorg dat je je heel veilig voelt bij je paard. doe geen dingen waarvan je denkt dat dat misschien fout zou kunnen gaan. doe gewoon de dingen die jullie beide leuk vinden en goed in zijn. gaat dat goed, wees heel blij en stap af. de volgende keer zal je je al veel zekerder voelen.
nog een tip bij zenuwen: ga zingen, dat reguleert je ademhaling Knipoog

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:43

wees blij dat je morgen weer op je vertrouwde paardje kunt rijden, die gewoon al je hulpen snapt! Doe gewoon wat je altijd doet, niets veranderen, dan voelt het vast weer snel vertrouwd! Westernrijden is gewoon iets heel anders en een westernpaard is ook iets heel anders, nogal logisch dat je daar aan moet wennen en dat lukt ook niet in een keer hoor! Probeer er niet teveel aan te denken, lost niks op en word je alleen maar nerveuzer van. Ga voor het rijden lekker poetsen en longeer even, dan kun je met een gerust hart weer opstappen. Gewoon lekker gaan rijden hoor, en lekker genieten! Sterkte!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:02

Als je morgen weer op je vertrouwde paardje stapt zal het wel weer goed gaan hoor! Western is gewoon even anders, maar als je dat zelf toch als eenmalig ziet hoef je je er nu toch niet meer druk over te maken!

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 22:18

danku voor de bemoediging Knipoog ja het zal wel goedgaan zeker, eigenlijk nu ik er zo beter over nadenk en deze reacties lees ben ik nu gewoon blij dat ik dat ook eens meegemaakt heb, en weet ik dat ik het toch liever bij deze paardjes en rijstijl hou

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:40

Japs, morgen stap je er weer op en is alles weer normaal!