ik rij met een engelse volbloed en ze probeert er vaak wel eens van onder door te gaan met me, op het strand is ze een nachtmerrie... De enige manier om haar te kunnen intoomen is haar ad teugel rijden, maar je kan al raden dat mevrouw dat niet echt apprecieerd
ik mag dus in de les het eerste halfuur haar aan de teugel vragen en vragen en wanneer ze dan net goed op weg is slaat ze terug weg... hebben jullie mss nog wat tips voor me? en mss ook om haar gewoon wat te knn intoomen? ik ga straks eens niet in de les rijden en zou toch graag wat weg met haar kunnen.
dank je!
Coquine
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 15:51
PS: ik weet wel dak ik hulpteugels enzo kan gebruiken, maar dat is volgens mij het probleem niet echt aanpakken, daar wordt ze trouwens erg weerbarstig van en ze is al zo humeurig
sorry, maar kan ik haar met nog andere dingen 'rustiger' en nageefelijker krijgen dan aan de teugel te rijden?
wondertje
Geplaatst: 03-01-05 16:00
rustig blijven niet boos worden en geduld hebben. Je zou ook eens wat dingen kunnen uittesten zoals: mss wordt ze liever met een hele zachte hand gereden of met wat meer aanleuning. En als ze erg loperig is kan je proberen voordat je naar het strand gaat haar los te gooien zodat ze al de meeste energie kwijt is!! suc6!!
Coquine
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 16:01
ik laat hoor sowieso los voor het rijden, als dat nu naar het strand is of niet, anders geraak ik er zelfs niet eens deftig op... dus loop heeft ze wel..
bedankt voor de tip!
SanderD
Geplaatst: 03-01-05 16:03
Als je de zoekknop zou proberen vind je minstens 20 topics met heel veel berichten over ad teugel rijden...
Mijn tip: Als je paard mooi op de achterhand loopt en ontspannen is, gaat hij op een gegeven moment vanzelf ad teugel lopen. Door veel overgangen te rijden gaat hij meer op de achterhand lopen.
Biepje
Geplaatst: 03-01-05 16:10
Probeer gewoon veel figuren en overgangen te rijden dan komt het allemaal wel vanzelf.
Coquine
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-05 16:16
voor het strand heb ik het al opgegeven, mijn instructeur neemt haar mee met een slofteugel en dan neem ik zijn paardje...