Probleem.....Who can help me ? PLZ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antheya

Probleem.....Who can help me ? PLZ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:36

he...
ik heb dus een probleem met mijn pony (van 6)...
als ik haar van stap naar draf of van draf naar galop wil aandrijven lukt dat niet.....want als ik het "aandrijf" geluidje maak of met mn benen werk gooit ze haar hoofd omhoog en gooit haar oren in haar nek ... als ik haar dan toch door wil drijven dan gaat ze al meteen steigeren.....
wie kan mij hier mee helpen ? ook draait ze vaak haar hoofd naar mij toe om en probeert naar mijn benen te happen..... Verdrietig
ik doe het niet wild en gewoon rusrig omdat ze nogal gevoelig is...
hopelijk weet iemand wat ik hieraan kan doen..

xXx Do

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:43

plz kan iemand mij hiermee helpen !

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:47

misschien heeft hij last van ze rug.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:47

ook niemand enig idee ??
plzz...

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:48

hij heeft een gevoelige rug dat weet ik maar ze doet het niet altijd.. maar wel meestal...dus het ligt denk ik niet helemaal aan de rug... ik plof er absoluut niet op en doe heel voorzichtig met r rug...

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:52

ligt het aan mij of heeft ze ergens pijn ?
.........................................................

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:55

Misschien duw je haar te veel met je zit (onbewust) waardoor ze klappen krijgt in haar rug. Dus probeer alleen met je kuiten aan te drijven. Als ze hier niet naar luistert, niks met je zit gaan doen, maar gewoon wat harder drijven met je kuit en anders met de zweep een tik geven. Ondanks dat ze een gevoelige rug heeft, moet ze wel gehoorzaam zijn op jouw hulpen. Ik hoop dat dit jou een beetje op de goede weg heeft geholpen, succes verder!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:59

ik kan niet met de zweep werken (daar is ze ontzettend benauwd voor en dan gaat ze er keihard vandoor) en als ik dan toch harder ga drijven en rustig blijf zitten dan gaat ze dus extra hoog steigeren.........
dus dat werkt ook niet....Boos!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:59

Hoi Hoi!
Misschien is wat meer informatie van hoe je aanspringt handig. Lange teugel/korte teugel, je beenhulpen.

Het kan zijn dat je zonder dat je het zelf doorhebt namelijk de teugels te kort heb en je pony dus tegenwerkt.

Hoe doet hij het aan de longe?

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:59

maar bedankt voor je reactie !

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:01

ik geef haar best een lange teugel en ga een beetje naar voren zitten..
aan de longe doet ze niet moeilijk met overgangen.......ligt het dan toch aan mij ? ....

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:07

Wat gebeurt er als je de teugels op normaal kontakt houd en dan aanspringt? Alleen maar meer steigeren? En probeer toch rechtop te blijven zitten, door naar voren te zitten hinder je je pony alleen maar. Dan je buitenbeen achter de singel en je binnenbeen op de singel. Help je pony met je stem door galop te zeggen (doet hij immers aan de longe ook). En heeeel goed belonen als hij aanspringt.

Wat doet je pony eigenlijk als je door gaat zitten?

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:11

als ik de eerste keer aandrijf dan "waarschuwt" ze waarsch een beetje door haar oren in haar nek te gooien en het hoofd omhoog, als ik dan toch door drijf dan gaat ze steigeren......als ik ga doorzitten gaat ze steeds harder.....

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:18

Owkee,

Probeer eerst het doorzitten goed onder controle te houden. Dus langzaam aan draven. Loopt hij op jouw tempo tijdens het doorzitten probeer dan ietsies harder te draven en weer rustig op te vangen. Voordat dit niet in orde is moet je al niet denken aan de galop.

Misschien dat je pony, als je langzaam wil draven, ook wel wil steigeren of iets dergelijks. Is dit het geval dan moet je zeker zijn rug eens na laten kijken.

Ik reed ook een ponytje die hard ging draven. Zodra ik op mijn tempo ging draven en hem recht ging stellen (moet ook jij proberen...) kreeg hij last van zijn rug. Door harder te gaan onderdrukte hij dit, dit compenseerde hij ook door in je hand te hangen.

Blijkt nou dat zijn rug helemaal in orde is, laat er dan eens iemand anders op. Of probeer dat iemand anders hem longeert en dat jij er dan op gaat zitten. Is er dan niks aan de hand dan blijft het volgende toch gelden: is een pony voorwaarts dan kan hij niet omhoog komen. Hoe moelijk dit ook is!! Neem goed les. Een instructrice is hier dan diegene die je moet helpen!!

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:22

maar als ik gewoon stap dan wil ik haar aandrijven naar draf en daar doet ze ook al moeilijk over.....
dus ik weet niet hoe ik haar nou in draf moet krijgen... aandrijven lukt niet en met de stem ook al niet...........

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:29

Dan lijkt het mij wel duidelijk. Aan de longeerlijn heeft ze nergens last van. Als je op haar rijdt heeft ze wel degelijk ergens last van.

Is er wel eens iemand anders op geweest? Heb je les, wat zegt je instructrice ervan? Ik denk dat je de veearts moet laten komen en zijn rug moet laten nakijken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:52

Danielle01 schreef:
Dan lijkt het mij wel duidelijk. Aan de longeerlijn heeft ze nergens last van. Als je op haar rijdt heeft ze wel degelijk ergens last van.

Is er wel eens iemand anders op geweest? Heb je les, wat zegt je instructrice ervan? Ik denk dat je de veearts moet laten komen en zijn rug moet laten nakijken.

Het lijkt mij ook een goed idee een zeer ervaren persoon er op te laten rijden, misschien past je instructrice/instructeur er wel op...
Iemand moet het echt meemaken om er echt wat van te kunnen zeggen.
En idd gewoon ff de dierenarts erbij halen... kan nooit kwaad, of wel?
succes iig!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:49

heb je al geprobeerd om er iemand anders op je paard te zetten en dan dat jij haar longeert? of erlangs lopen en dan langzaam de hulpen leert kennen doordat jij haar het comando geeft en de ruiter haar been geeft. zo kun je haar het vertrouwen geven.
natuurlijk kun je ook een fysiotherapeut laten kijken naar je paard.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:48

Het klinkt wat afgezaagd maar ga les nemen want ik denk niet dat je hier zelf nog uit komt.

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:07

Ik zou als ik jou was haar rug na laten kijken en als er niks is kan je misschien een keer met een slof proberen te rijden

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:07

laat je paardje ff nakijken en ga op les PLZZZZZZZZZZZZZZZ Tong uitsteken

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 13:12

euhm ik had het ook met een paardje...
bij mij was het het probleem dat ik te dicht in de buurt zat bij z'n flanken, die erg gevoelig zijn. Probeer meer benen te geven op de singel als dat nog niet het geval is?
en jah, ik zou ook les nemen...

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 15:01

k sal r es laten nakijken.....

TurboBoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:08

Misz_Do schreef:
he...
ik heb dus een probleem met mijn pony (van 6)...
als ik haar van stap naar draf of van draf naar galop wil aandrijven lukt dat niet.....want als ik het "aandrijf" geluidje maak of met mn benen werk gooit ze haar hoofd omhoog en gooit haar oren in haar nek ... als ik haar dan toch door wil drijven dan gaat ze al meteen steigeren.....
wie kan mij hier mee helpen ? ook draait ze vaak haar hoofd naar mij toe om en probeert naar mijn benen te happen..... Verdrietig
ik doe het niet wild en gewoon rusrig omdat ze nogal gevoelig is...
hopelijk weet iemand wat ik hieraan kan doen..

xXx Do

Paarden doen dit niet zomaar. Controleer het zadel, het andere tuig, controleer je shabrak, controleer haar of je niet aan een bepaalde plek mag komen. Als je niks kan vinden, zou ik er een dierenarts bij halen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:14

Sluit me daarbij aan, er moet dan iets niet lekker zitten!