leuker rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

leuker rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 16:43

hoihoi!
allereerst ff voor iedereen gelukkig nieuwjaar!
ik weet trouwens niet of dit wel hier hoort, maar goed.
Ik probeer elke dag op Flash te rijden, dat lukt natuurlijk nooit elke dag, maar ongeveer 4 keer per week wel.
Maar ik heb er niet zo'n zin meer in, ik heb het idee dat we op dit moment helemaal niet verder komen, en de laatste 3 weken hebben we geen les meer gehad, wegens omstandigheden.
Daarbij komt nog dat de bak heel klein is (6x 15 m ongeveer) en erg modderig. buitenrijden is geen optie.
Weet iemand wat ik kan gaan doen, om het rijden leuker te maken??

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 16:51

Heeft niemand tips??
Of misschien leuke oefeningen die we kunnen doen in de kleine bak??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:54

6 x 15?
Daarin kun je toch niks?
Kun je niet een stukje van de wei erbij pakken zodat het groter word.

Verder balkjes lopen of zo?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 16:56

ja dat vraag ik mij ook af
6x15 is toch veel te klein om in te rijden? wat kan je op zo'n klein stuk doen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 16:58

tjah, Het is van mijn buurman, en volgens hem kan dat prima, en een stuk wei er bij pakken is geen optie want de bak is iets hoger. In de zomer rij ik altijd in de wei, maar nu zouden we het gras kapot trapppen, dus dat mag niet...

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:57

Is er niet ergens in de buurt een andere bak?
Dan kan je aan de eigenaar daarvan vragen of je (tegen een vergoeding) hun bak mag gebruiken.
Misschien een vriendin vragen om je les te geven.
Anders eens met vrijheidsdressuur beginnen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:18

Maar het paard is ook van mn buurman.
trouwens ik heb de bak ff nagemeten, hij is 9x15 ongeveer.
er zitten ook wle voordelen aan, zoals ze raced nooit meer zo, in het begin wel heel erg, ze galoppeert nu lekker rustig. maar ik geef toe handig is anders

Lin81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:33

Vrijheidsdressuur is idd een hele leuke optie. Ik doe het ook met mijn verzorgpony als ik geen zin heb om te rijden.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:34

kan iemand me dan uitleggen hoe ik moet beginnen met vrijheidsdressuur?
Ik heb dat namelijk nog nooit gedaan........en mn paardje ook niet.......
iemand tips enzo?

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:05

ja vrijheidsdressuur dacht ik ook gelijk aan. bij 'uit het zadel' kan je veel vinden en in t profiel van pinky_girl, zij heeft een site waar ook veel uitleg op staat

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:09

hey wij hebben zelf ook een vrij kleine bak maar misschien moet je inplaats van te rijden een paar keer longeren en laat anders aan je buurman zien dat het echt teklein is om deze bak goed te rijden misschien dat die er wat aan kan doen Lachen verder kan je misschien als je een verkeersmak paard heb wat buitenritten maken dan krijgt hij tog zijn beweging

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:13

jah vrijheidsdressuur schoot me ook gelijk te binnen, misschien kan je dat ook gaan doen Lachen

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:21

Je kan ook iemand anders uit je dorp/stad zoeken die ook een paard heeft. Misschien mogen jullie wel naar buiten als jullie met meerderen zijn.
Is er geen trailer aanwezig?

Kun je trouwens wel goed galoperen in een bak van 9 bij 15 Verward Het zijn toch paarden en geen shets?

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:23

Is buiten rijden misschien een optie? Ik doe ook nooit echt elke dag rijden hoor. De ene dag gaat ze met haar vriendjes los in de bak, de andere keer beetje springen, andere keer dressuur, soms buiten rijden, of het bosje in. Ik hou zelf ook niet van dat zelfde gedoe steeds Lachen Misschien buiten de bak rijden dus een mogelijkheid?

Loesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:19

Ga eerst even serieus rijden, zodat je misschien toc wat verder komt..vaak duurt het gewoon lang. En zeg dat je na een tijdje gaat springen, of balkjes lopen, pionnetjes in de bak zetten..etc. Muziek tijdens het rijden helpt ook altijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:46

vincentlover"]
buitenrijden is geen optie.
[/quote]

[quote="Mik_beer schreef:
Is buiten rijden misschien een optie?

Niet dus Knipoog

Waarom is buitenrijden geen optie, mag dat niet van hem?

Je kunt gaan ehmm Longeren..
Springen kan natuurlijk ook niet in zo'n kleine bak..
Balkjes lopen
kijken of je paard achter je aan loopt als je van hem wegloopt (los in de bak)
Kijken of ie blijft staan als je Ho zegt als je paard los in de bak loopt,
longeren zonder longeertouw
zonder zadel rijden

ehhhhmmm Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:48

Ooh ik zie net in je pro dat je normaal met Flash naar de ponyclub gaat. kun je daar niet vragen of je (mischien tegen betaling) af en toe vrij in de bak mag rijden?

Solleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:15

hey,

je kan idd vrijheidsdressuur doen, of grondwerk met vertrouwingsoefeningen, of voetbal, zonder zadel rijden, proberen wat voltige oefeningen te doen (stilstaand voor mijn part, als de bak te klein is),... Er zijn zoveel dingen dat je nog kan doen Lachen Ik heb "mijn" shet ook een beetje vrijheisdressuur geleerd, ze kan nu liggen op bevel, da's echt leuk om te leren aan je paard en niet zo moeilijk Lachen

Groetjes

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:21

Alacairion schreef:
Ooh ik zie net in je pro dat je normaal met Flash naar de ponyclub gaat. kun je daar niet vragen of je (mischien tegen betaling) af en toe vrij in de bak mag rijden?

Hier zou ik zeker even achteraan gaan ik vind de bak waar je nu in veel te klein.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 12:49

he, bedankt voor alle reacties.
Even over dat buitenrijden, eerst had Flash nog hoefijzers, toen reed ik regelmatig buiten, maar toen is ze een keer op hol geslagen en daardoor rij ik liever niet alleen buiten, ik ken niemand hier in de buurt met paard die mee zou willen. En de buurman heeft de ijzers er nu onder vandaan gehaald.
Springen mag ik niet van de buurman in mn eentje, omdat we geen goede hindernissen hebben en dan is de kans dat ze gaat weigeren heel groot, en omdat we beide niet zoveel ervaring hebben met springen, vindt de buurman dat ik het beter alleen in de les kan doen. Trailer is wel aanwezig. Dat van die bak van de ponyclub vind ik een hele goeie!!!dat zal ik woensdag ff vragen of dat kan.
longeren doe ik ook wel eens en zonder zadel of zonder beugels ook.
ik zal eens vrijheidsdressuur gaan proberen, dat klinkt heel leuk!!

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 16:54

Hoi,

6 bij 15 is zeker erg klein, beetje losgooibakidee. Wat je daarin wel heel leuk kan doen, is freestylen (grondoefeningen, maar ook wat oefeningetjes op je paard.) Knipoog

Ik zou ook voor een bak in de buurt kijken, waar je misschien 2 keer per week ofzo mag rijden tegen een kleine vergoeding. Enook met buitenrijden kan je dressuurmatig stukjes rijden.
Misschien is er wel ergens een goed grasveldje in de buurt?