onrustige aanleuning

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

onrustige aanleuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:49

ik heb in de galop meestal een onrustige aanleuning terwijl die in de draf (vergeleken met de galop) perfect loopt!

ik heb me handen in de galop ook niet altijd even stil Bloos! maar als ik dat wel heb dan ''schud'' ie ook nog wel is met z'n hoofd

heeft iemand tips om dit te verbeteren?

> het is niet heel erg hoor maar soms wel storend<

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:53

Je handen moeten ook niet stil in de vorm van vast zijn, maar meegaan met de beweging. Dat is stil ten opzichte van de paardenmon.Je arm dus vanuit de schouder laten loshangen, knik in de elleboog houden, de onderarm op een lijn met de teugel van hand naar bit. Je hand lasat je dus meenemen. Niet trekken, niet geven, lichte spanning, teugels mogen niet in boogjes komen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:58

Waarschijnlijk heeft je paardje moeite met evenwicht in galop. Milka had een niet zo sterke achterhand in het begin waardoor ze in galop wel eens haar evenwicht verloor. Ze liep toen ook niet lekker in galop. Gewoon blijven oefenen en overgangen maken. Knipoog

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:01

Omdat je je handen daarvoor wel bewoog en je daarom het hoofd van je pony bewoog gaat hij daar nog steeds mee door.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 16:11

Lusitana schreef:
Je handen moeten ook niet stil in de vorm van vast zijn, maar meegaan met de beweging. Dat is stil ten opzichte van de paardenmon.Je arm dus vanuit de schouder laten loshangen, knik in de elleboog houden, de onderarm op een lijn met de teugel van hand naar bit. Je hand lasat je dus meenemen. Niet trekken, niet geven, lichte spanning, teugels mogen niet in boogjes komen.

ik heb verder wel een goede zit en me ellebogen in een knik alleen wat je zegt over spanning klopt wel ik heb soms wel wat spanning in me armen!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:35

Dan weet je waar je op moet letten! Succes.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:26

Het is al fijn dat je weet wat je moet veranderen. Het is dan nog niet altijd makkelijk om dat te doen!

Ik heb een pony gereden, waarbij ik ook onrustig was in de aanleuning. Probeer om de armen niet vast tegen je lichaam aan te zetten. Wat bij mij erg hielp was om even te galopperen in de verlichte zit. Op die manier staan je armen en handen onafhankelijk van je lichaam.

Veel succes ermee

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:28

als jij zoals je schrijft je handen wel stil houd,maar je paard dan wat gaan schudden heb je dan alleens geprobeerd hem op dat moment iets voorwaarts te rijden?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:55

ik zal er op gaan letten bedankt!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:46

Ik zit ook te denken dat je paard misschien iets meer van achter uit naar voren moet rijden. Vaak als je meer ondersteuning geeft met je been loopt je paard makkelijker in aanleuning. Als je maar zorgt dat je teugels niet los komen en je goed contacthoud en dan blijven aanvulen.
Meer paarden vinden het moeilijk het is geen vreemd probleem. Lekker blijven oefenen!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:08

ik denk dat dat het niet is riant want als ik hem verzameld heb (k rij M2) dan heb ik er niet zo veel last van... ik denk dat ik me gewoon meer moet ontspannen en voorwaarts (actiever) rijden wat er een paar al zeiden. of bedoel je dat ook?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:55

Steffie4ever, dit heb ik ook een tijd gehad. Milka reed verzameld heerlijk, maar zodra ik ging verruimen werd ze onrustig. Maar dat kwam omdat ik dan gespannen ging zitten om haar hoofd rustig te houden. Nu doe ik dat niet meer en is ze heel rustig geworden in de aanleuning. Ondanks ze soms wat diep wil lopen... Scheve mond

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:00

ik zal het wat beter uitleggen:

als ik bijvoorbeeld lekker aan het losrijden ben gaat alles goed maar voornamelijk met de galop is ie onrustig....
het heeft verder niks met veruimen of uitstrekken te maken want in de draf zit ik heerlijk en loopt hunter ook meestal super!
maar met de galop is z'n hoofd erg onrustig.

maar ik heb vandaag weer gereden en heb jullie tips op gevolgd Haha!

Party!! ontspanen-der zitten
Party!! soms iets voorwaatser (actiever) rijden

en jawel het resultaat:
een stille aanleuning

echt ik heb vandaag heel lekker gereden en ik zat ook ineens heel lekker toen ik me in de galop meer ging ontspannen

bedankt allemaal!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:20

Ik bedoel in principe hetzelfde hoor meer actief naar voren. Ik heb in je onderschrift inderdaad gelezen dat je M2 rijd Knipoog

Als mijn Aanleuning rommeliger wordt moet ik vaak iets steker aanvullen met mijn binnen been om meer impuls en drang naar voren te krijgen, en daar mee weer een fijne druk een aaleuning in de hand.

Super dat je zo lekker hebt gereden !!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:22

mag ik vragen, waarom alleen je binnenbeen en niet 2 benen Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:14

Ik doe het gewoon met 2 benen hoor. Ik drijf haar met beide benen naar mijn handen toe als ze rommelig word. Meestal met 1 keer drijven is ze weer netjes op plaats.