Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lusitana schreef:Als je nauwelijks teugel gebruikt en wel veel binnenbeen, zou het moeten lukken. Vooral de spanning op de teugels bijna gelijk houden. Binnenteugel van de hals. Plus, denk eens om je houding, blijf je rechtop, kijk je in de richting die je gaat, draai je je binnenschouder iets naar achteren en je buitenheup naar achteren? Hele kleine dingen als naar beneden kijken, krom zitten, ellebogen uitsteken, of weet ik het wat kunnen al zorgen dat het niet gaat zo als het hoort.
Lusitana schreef:Als je nauwelijks teugel gebruikt en wel veel binnenbeen, zou het moeten lukken.
Dan lukt het super om je paard over de buitenschouder weg te laten lopen
easter schreef:Als je paard over de buitenschouder wegvalt en dan alleen maar binnenbeen ga geven, wordt het alleen maar erger!!
marijkedam schreef:buitenteugel en buitenbeen goed erbij houden, dan zou het na veel oefening moeten lukken.
piepelotje schreef:Buitenteugel meer begrenzen. Kan ook zijn dat je te weinig binnenbeen geeft. Maar blijf van die binnenteugel af.
In elke wending hoort je paard van de binnenteugel af te zijn. Dus niks gelijke spannig.
Binnnenteugel is alleen je richting aanwijzer niks meer. Je buitenteugel daar draait het om.

sharonlisa schreef:Mijn paard loopt in de volte vaak over zijn buitenschouder weg, ik heb al zo veel tips gehad maar toch wil hij niet buigen.
Als ik wat harder met mijn buitenbeen reageer wordt hij gewoon boos.
Met los rijden of vast zitten heeft het niks te maken.
iemand goeie tips??
gr. sharon
Eerst in stap, met stelling naar buiten, zodat ze niet weg kon lopen, en daarna steeds iets meer stelling naar binnen. Dit kostte echt gigantisch lang, en daarna kon ik het met draf gaan proberen. Ook hier eerst met de stelling naar buiten. Ik heb echt gigantische gevechten gehad met haar, niet normaal, op alle manieren probeerde ze er onderuit te komen. Maar nu kan ik de volte sluiten en openen, zonder dat ze wegloopt. Probeer het dus eerst eens met wat stelling naar buiten.