Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Femmes86 schreef:Ik hoor de laatste tijd steeds vaker verhalen over een bit met een dubbele werking. Als het paard gaat drammen schiet dit bit op slot (stang) en als het paard nageeflijk is weer los (dubbel gebroken).
Wie rijdt met dit bit en wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Ik rijd mijn Fries nu namelijk ongeveer een jaar op stangbit, daarvoor op dubbelgebroken. Opzich loopt ze hier ook prima op (tenminste, nu wel nu ik haar sinds een paar weken weer op dubbelgebroken rijdt), alleen ze is gewoon TE sterk. In de training heb ik hier niet zo veel problemen mee maar op wedstrijden heeft ze gewoon een betere druk verdeling nodig.
Nu hoorde ik van dat bit..kvond het zelf wel een mooie oplossing..heb er alleen nog niet veel over gehoord en je zit natuurlijk nog met het feit dat verschillende paarden er verschillend op reageren. Bit kost alleen 50 euro dus dat ga je niet even voor de lol uitproberen.
MissSisa schreef:Ik heb het een keer bij een pony uitgeprobeert. Hij ging op de wedstrijd met springen elke keer harder en zette zich vast. Zn bek dan. Dit bit hielp niet bij mij ook al werd het een stang.
TurboBoem schreef:Blijkbaar is je paard te gespannen bij het springen, en wordt heel erg opgefokt. Een koperen bit wil nog wel eens helpen om je paard te laten knabbelen op het bit. Op http://www.zadelmarkt.nl wordt je erg goed geholpen, en hebben ze ook veel advies over de bitten die gaat gebruiken.
) <-- moest ik nog ff kwijt!
Citaat:hier staat ook een ongebroken trens tussen..dus eigenlijk zou ik niet weten waarom een danger bit niet mag.. want het is gewoon een dubbel gebroken trens die bij harde inwerking werkt als een ongebroken trens

TurboBoem schreef:Blijkbaar is je paard te gespannen bij het springen, en wordt heel erg opgefokt.
Deze pony heb ik nu niet meer...... MissSisa schreef:Ik krijg goed les en op les ging het altijd wel goed. Maar op de wedstrijd is die pony door de vorige eigenaar af en toe niet goed behandelt en wist hoe hij het parcour voortijdig kon beindigenDeze pony heb ik nu niet meer......
Sorry als ik me een beetje nogal bemoei!