Centered Riding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Valadon

Centered Riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 18:36

Hallo,

Ik heb hier en daar wat opgepikt van het fenomeen centered riding en het spreekt mij enorm aan. Is er hier iemand met meer ervaring hiermee die mij wat op weg kan helpen met oefeningen voor mij en mijn paard?

Groetjes,

Paulien Verward

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:45

Als je een foto heb van het rijden dan kunnen we je gerichte tips geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 20:50

Zijn daar geen videos (DVD) van?Dat lijkt me een aardig begin.

Valadon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 21:16

Jawel maar ik zou graag willen weten wat de ervaringen ermee zijn. Heb zelf al het boek aangeschaft en ben dapper begonnen met het verbeteren van mijn zit en mijn gewichtshulpen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:41

Is het wat ze in het Nederlands Holistisch rijden noemen?

Valadon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 21:46

dat weet ik niet, nog nooit van geoord, hihi... Het is anders met je lichaam rijden, zodat alles makkelijker wordt en minder kracht of moeite kost...

Valadon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 21:47

gehoord bedoel ik, doe ik wel met mijn oren maar het werkwoor oren bestaat geloof ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 22:11

Lusitana schreef:
Is het wat ze in het Nederlands Holistisch rijden noemen?

Inderdaad! Centered riding is ´uitgevonden´door Sally Swift. Ik heb ooit les gehad in centered riding. In het boek ´Je paard als partner`staat best veel beschreven over deze rijstijl.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 00:28

Ja, precies dat ken ik wel, had ik toch gelijk. Okee, dan weet ik waar je het over hebt, maar ik kan je nog steeds niet helpen, sorry. Ben een klassieke amazone met een NH inslag, haha, want ik reed ook wel zo zonder zadel en hoofdstel, of aan een halstertje. Whatever.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:26

Sally Swift , de grondlegger , heeft nu 2 zeer duidelijke boeken oer Centered Riding geschreven. Als je die leest, weet je al een heleboel!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:36

ja zeer leerzame boeken! met super vergelijkingen..daarin staan ook oefeningen en etc. beschreven..en ik denk dat er ook instructeurs zij met die manier van lesgeven maar dan moet je wel even zoeken..

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 11:39

Hoi,

Ik heb zelf twee keer meegedaan met cursussen gegeven door Wendy Murdoch... Waren super leerzaam en je hebt er heel veel aan..
Het is moeilijk omm uit te leggen via de computer hoe jij het persoonlijk het beste kan aanpakken. Ik ken jou en je paard namelijk niet...

Als je een mailtje stuurt met wat je te vragen hebt zal ik kijken wat ik voor je kan doen. Heb hier de boeken liggen.. En weet nog wel uit eigen ervaring een aantal dingen...

De boeken zijn idd wel super.. Maar moet zeggen wel wat lastig te volgen als je het niet een keer in de praktijk gedaan hebt.

groetjes joyce