Oke ik wou eigenlijk geen topic maken, maar ik wil toch even weten of jullie mij kunnen helpen. En ja, Ik weet donders goed dat ik gewoon les moet nemen, maar op dit moment heb ik even geen extra geld voor.
Ik hoop binnen kort mijn paard mee te kunnen nemen naar de les wat ik via school krijg. Maar goed.
Hier is het 'probleem'.
Mijn paard moet ik constant tegen houden, soms kan ik gewoon de teugels vast houden, en hoef ik geen tegenhou druk te geven, maar vaak wel. Het wordt na een tijdje echt vermoeiend, mijn arm spieren staan constant aagespannen, en ik weet dus echt niet hoe ik dit kan verbeteren. Paard is voor mij been, reageert op halve ophoudinkjes, etc, ik kan hem terug nemen met mijn benen, maar wil dat ook niet de hele tijd hoeven doen.
Vooral in de galop, heb ik het gevoel dat hij steeds sneller gaat, en niet echt fijn over zijn rug loopt. Hij hoeft van mij niet naar beneden te lopen opzich, maar ikheb geleerd dat het goed was op dat aan te moedigen, door te spelen etc.
Wat dus ook naar het 2e 'probleem' wijst. Hij is absoluut niet 'los' in zijn hals, hij heeft een nogal lange hals, en na dat ik hem goed los rij, en zijn hals lang laat, wil ik hem iets in nemen, en dat accepteert hij niet. Voor ik het weet loopt hij weer iets te hangen aan mijn teugels en het is uber-vervelend.
Ook moet hij toch iets meer op de achterhand komen. Hij is voorwaarts en hangt niet extreem, maar toch wel iets hoe kan ik hem iets meer oprichten en wat meer laten 'zitten'?
Ik longeer minstens 1 x in week met de pessoa tuig, en dit helpt. Maar ik moet iets ook voor onder het rijden hebben, zodat ik dit kan oefenen (meer oprichten, laten 'zitten', losser in hals, wat meer 'uitgeblanceerd' lopen en dus niet steeds sneller..)
Ik vraag gewoon of iemand ook zulke problemen ooit hebben meegemaakt, en misschien wat tips voor mij heeft. Of ideetjes, of iets van ze van hun instrcuteur hebben geleerd. Nogmaals ik WEET dat les het beste is en dat heb ik ook via school, alleen dus niet deze twee weken, en (nog) niet met deze paard.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Skitter op 27-12-04 10:52, in het totaal 2 keer bewerkt