ongevoelig in de mond

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

l0esjj

ongevoelig in de mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 19:03

wie kan mij helpen?? ik rij sinds een paar dagen een paard van iemand anders, het paard is Z dressuur geweest en gereden met stang en trens, maar ik rij haar op een gewoon bitje en enkele teugel, ze is alleen heel erg ongevoeloos in haar mond, dat komt waarschijnlijk door dat ze op een verkeerde manier is gereden met stang en trens Huilen een scherper bit werkt niet, want ook dan reageert ze nergens op, weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen of heeft iemand hier zelf ervaring mee?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 19:07

neem misschien les van iemand..... Bloos
of vraag het aan mensen op stal Lachen

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:37

als ze zo ongevoelig is kan je een spoortje gebruiken, niet om ermee te straffen ofso of te schoppen maar om haar makkelijker te laten nageven, dikke kans dat dit helpt dit probleem had een vriendin van mij namelijk ook, en rij er goed voorwaarts, de rest komt later wel miss met haar neus naar de grond rijden en dan daarna langzaam opvragen, waarschijnlijk geeft ze dan wel zelf na maar succes ermee en een spoortje zal ik zeker proberen als je je benen een beeetje stil kan houden en hm dr niet mee laat prikken

nikitatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:42

uhh mischien proberen met stang en trans of les van iemand krijgen of vragen een zweepje mishcien oof spoortjes...!!!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 20:43

bedankt voor de tip!! Haha! ..ik rij al met sporen en ben ook gewend lekker voorwaarts te rijden maar ik zal morgen eens proberen om haar wat meer neerwaarts te rijden en dan moet ze maar eerst lekker gaan ontspannen..thanx hoor OK dan!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:54

Ja, probeer haar naar het bit te rijden. Gewoon lekker los en ontspannen, heel zacht contact met de mond en flink voorwaarts rijden tot ze het bit zelf aanneemt. Heel zacht contact en gewoon wachten tot je haar het bit voelt aannemen en ze ermee begint te spelen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:18

Ga er geen probleem van maken.
Ga lekker rijden en let totaal niet op het koppie, alleen een beetje stelling vragen. Lekker voorwaarts, wat je al doet, veel overgangen maken, veel figuren rijden. Dan zoekt ze vanzelf je hand wel weer op.
Geef haar iig. vertrouwen in je hand!