Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ienemienie schreef:En Kylan het oplossen met een hulpteugel of iets doe ik al HELEMAAL niet. Mijn schat is nl ingereden met een slof. En daar hou ik helemaal niet van. Gelukkig loopt hij nu braaf en goed met zn hoofd alleen nu het probleem met het kantelen.
ShannaY schreef:Ik heb het probleem ook, en ik kan je vrijwel zeker vertellen dat het niet door het wisselen komt. In dit geval heb je echt geen gelijke druk, ook al denk je zelf van wel. Mijn paard heeft het ook omdat ik meer druk op mijn binnenteugel heb, zodra hij gaat kantelen vraag ik direct stelling naar binnen, en geef extra been in die stelling, als hij zijn hoofd recht doet ga ik weer recht rijden. Op die manier doet hij het na een kwartiertje rijden niet meer, maar je moet erg snel wezen, veel binnenbeen (in mijn geval) is er belangerijk. En proberen balans te vinden in je teugels, dus beide evenveel druk.
GoldStar schreef:Een paard dat zijn hoofd kantelt, drukt aan een kant zijn hals tegen de teugel om zich aan die zijde aan de druk te onttrekken. Het is een vorm van scheefheid. Je lost het heel eenvoudig op door je hand aan die kant waar hij tegen de teugel drukt opzij te doen, iets de teugel omhoog aan die kant. daarna het contact met de mond weer herstellen en je hand op de normale plaats terugbrengen.