Kijk maar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

umpie

Kijk maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 21:20

hoi hoi ik rijd al 10 jaar. Ik kan hele moeilijk op mijn paardje van 3 blijven zitten. Dat komt oa door dat hij nog niet hele intspannen loopt en hij zijn rug nog niet goed gebruikt. Weten jullie nog andere redenen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:32

Ik zou aan die ontspanning gaan werken. Dat lijkt me vooral bij een driejarige erg belangrijk. Makkelijk zou wat meer informatie zijn...Hoe lang is je paardje onder het zadel. Hoe is hij zij ingereden. Hoe vaak rijd je hem of haar. Wat doe je dagelijks met je paardje? Veel vragen, maar het is makkelijker om een goed beeld te kunnen krijgen..

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 22:45

nou mijnpaardje is nu dus 3 jaar. Hij is ene klien half jaartje geleden heeeel rustig ingereden. Ik rijd nu 2 tot 3 keer in de week want ik wil het liever rustig ana doen. Ik doe gewoon ene beetje dressuren met hem. Hij vind het erg leuk. Darabij komt ook nog ene shij is erg ana het groeien hahaha zijn achterhand greoit hele erg. zijn kont gata als het ware om hoog en hij krijgt meer schoft

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:53

Ik snap eigenlijk niet echt de bedoeling van je vraag? Je wilt weten wat de oorzaken kunnen zijn dat je je paard niet kan uitzitten?

Ten eerste wil het niets zeggen dat je al 10 jaar rijdt Lips are sealed en zelf geef je al een hele belangrijke reden; geen ontspannen.
Daarbij lijkt het me dat je lichtrijdt in draf? Dan zou je wat meer aan je houding moeten gaan werken, want 99% van de niet-ontspanning, op de voorhand huppelde paarden zijn in draf (met lichtrijden) gewoon uit te zitten. Als je hem niet kan uitzitten met doorzitten, doe dat niet. Dit belast zijn rug alleen maar meer.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:53

Als hij zo groeit zou hij mischien wel groepijn kunnen hebben of spierpijn. Rustig mee aan doen dus. Als je tijd hebt even wachten totdat hij weer een beetje gelijk staat en niet meer zo overbouwd

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:11

doe voorlopig nog helemaal niet doorzitten, pas als je paard een beetje in balans gaat lopen, en zijn rug gaat gebruiken ga je voorzichtig eens wat doorzitten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:59

Geef hem winterpauze en pak hem van het voorjaar weer op. Dan niet te lang achter elkaar rijden, conditie opbouwen, veel rechtuit rijden, balans laten vinden, goed voorwaarts rijden. Dat je niet kunt blijven zitten is oa spanning in jou. Die geef je weer door aan je paard. Verder is het wel gezegd, vooral blijven lichtrijden, niet aan het koppie zitten (lichte teugelvoering).

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 18:00

umpie schreef:
hoi hoi ik rijd al 10 jaar.

Ja en??? Verward Dat zegt niks. Als je 10 jaar op een manege pony reed 1 keer per week waar mee je niks hebt bereikt.........(dit was niet arrogant bedoelt).

Citaat:
Ik kan hele moeilijk op mijn paardje van 3 blijven zitten.

Ga je doorzitten of lichtrijden, het lijkt net of je hier doorzitten bedoelt. Ga niet zomaar op een 3 jarige doorzitten. Eerst een paar pasje en breidt dat uit.

Citaat:
Dat komt oa door dat hij nog niet hele intspannen loopt en hij zijn rug nog niet goed gebruikt. Weten jullie nog andere redenen??

Dat je dus gewoon wilt doorzitten en dat begrijpt je paard dan nog niet. Als je aan het lichtrijden bent moet je je paard laag en rond rijden zodat hij de spier in zn rug gaat gebruiken een moet ontspannen.