Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik gebruik al een uitklapbeugel om erop te klimmen. ik ga proberen rondjes te blijven rijden tot hij denkt dat hij nooit meer naar huis mag. andere paarden is niet echt een optie: hij wil toch vooraan lopen. we zijn ook altijd alleen weg, en daarom is hij nogal dominant naar andere paarden. eigenlijk is er maar 1 probleem: je kan hem heel moeilijk straffen: een tik van de zweep incasseert hij gewoon, zonder verpinken. en ondanks dat is het een superlief beest.. we hebben heel veel vriendschap van hem. alleszins bedankt allemaal! Sjonniej schreef:Probeer hem eerder tegen te houden in draf, als hij van galop terug naar draf moet heb je een grote ophouding nodig dan van een iets hardere draf naar een gewone draf. Snapje wat ik bedoel?
Dus zodra je maar iets van versnelling voelt meteen weer terug halen naar jouw tempo, dan is je ophouding kleiner, is hij minder opgesloten, maar hij komt wel terug in tempo.