Bang en onzeker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Verrox

Bang en onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 20:14

Ik ben erg bang geworden, er is niks gebeurd. Ik heb 5 jaar niet gereden en sinds 3 maanden heb ik weer een paard maar ik ben nog onzeker.
Mijn paard schrikt ook erg snel, wie weet een oplossing???

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:24

Je paard schrikt denk ik sneller omdat er iemand op zijn rug zit die onzeker is. Dat voelt een paard snel aan.
Een oplossing is niet zo simpel. Eigenlijk zou je hem flink aan het werk moeten zetten, maar juist omdat je zelf onzeker bent durf je dat niet.
Je zou kunnen proberen om eerst iemand anderes op hem te zetten die hem alvast een beetje moe rijdt, en daarna zelf erop met goede begeleiding. Succes ermee.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:37

Wat Scum zegt is cker waar!!

Ga dingen met hem doen waardoor je elkaar beter leert kennen, beetje grondwerk, longeren, wandelen, poetsen. Als je weet hoe die reageert zal je er minder angstig voor zijn!

Iid iemand anders hem laten rijden dat die zn wilde haren verliest en zn plek leerd kennen is ook een goeie optie

succes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:42

en zelf gewoon op manègepaarden rijden. Dan krijg je het weer in de vingers en overkom je je angst. Dan kun je met meer vertrouwen (wat je in jezelf moet hebben, je kunt best goed genoeg rijden!)op je eigen paard en haar weer vertrouwen geven, waardoor ze niet schrikt. even de vicieuse circel doorbreken.

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:04

ik vindt het eigenlijk niet zo slim om na 5 jaar meteen weer een eigenpaard tenemen je had beter eerst kunnen kijken of je het nog wel durfde op een manegepaard

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:41

Probeer vertrouwen te krijgen door leuke dingen met hem te doen. En geef het de tijd.