Binnenbeen naar buitenteugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

none

Binnenbeen naar buitenteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-04 18:55

Dit is vast al veel vaker gevraagd maar ik kan echt niet overweg met de zoekfunctie. Dus sorry als ik een heel bekende en vaak voorkomende vraag stel.

Ik vind het heel moeilijk om mijn paardje goed in stelling te rijden.
Ik moet hem lager instellen hoor ik altijd. Maar dan moet ik altijd goed op de volte en dan mijn hand naar binnen en dan dus met mijn binnenbeen naar mijn buiten teugel drijven. Alleen valt het paard dan toch heel erg naar binnen. Ik heb soms het idee dat het paard het helemaal niet begrijpt. Gisteren lukte het naar een half uur aardig.
Heeft iemand tips om dit beter te kunnen doen??

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 19:21

Als hij naar binnen valt moet je óf je binnenbeen beter aanleggen en hem naar buiten duwen óf je moet hem beter begeleiden met je buitenteugel.

Wat bij jou het geval is kan ik niet zien vanaf hier, dus goede oplossing zou je moeten vragen aan je instructrice.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:56

idd met je binnenbeen naar buiten wijken. Dit hoeft maar 1 of 2 pasjes dan is die weer rond voor je binnebeen. Als die niet gelijk reageerd moet je hem wel ff bij tikken..

In het begin zal je constant moeten weg drijven na een tijdje steeds minder!

MaWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 20:59

Goed je binnenbeen eraan, wijk m maar naar buiten zoals al gezegt en met de buitenteugel begrenzen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:11

wat al eerder is gezegd, maar dan wil ik er nog bij zeggen dat je goed moet belonen als ze het doet. Ik denk dat als je dat doet hij het ook eerder gaat begrijpen.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:04

k ken t probleem want k heb t ook gehad!...idd op de volte in het begint overdreven je binnenhand naar binnenzetten...buitenteugel tegen de hals aan houden en met je binnenbeen naar buiten drijven..reageert die niet, meteen een tikje met je zweep, wat ook werkt is zelf naar het midden van de cirkel kijken dan zit je zelf ook goed..
succes ermeej Lachen

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 23:55

Dat ie niet reageert betekend dat hij niet goed aan de hulpen staat. Idd een zweepje of evt een spoortje aandoen. Veel voltes openen en sluiten (dus groter en kleiner maken). Hierdoor krijg je hem beter aan de hulpen. Als hij niet reageert gelijk een tikje net achter je been, of met het spoortje. Het maakt niet zo veel uit als ie dan ff wegsprint, gewoon terugpakken en weer opnieuw. Hij moet leren dat ie voor 1 been aan de kant moet en voor 2 benen vooruit.