halsstrekken:s

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jettiiy

halsstrekken:s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:10

als ik mijn paard hals wil laten strekken dan gaat het alleen de eerste paar passen maar goed.. ik heb er al zooveel op geoefend.. een tijdje ging het wel goed maar nu gaatie steeds weer heel hard rennen ook al zet ik hem op de volte/langzaam lichtrijden helpt niks.. kan iemand me zeggen hoe ik dit rustig aanpak?

gr mariette

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:13

Het balangrijkste van paardrijden (en gaat het meeste fout Verdrietig )
Je paard van achter naar voor kunnen rijden.
Een paard dat jouw hand durft te volgen, doordat deze vriendelijk is en er vanuit het been naartoe gereden word.

Dus hoe doe je dit
Meer vanuit het been gaan rijden.

je instructrice zal als het goed is er meer over kunnen vertellen.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:19

ja dat doet hij ook wel.. maar hij gaat zos nel draven dan.. hij is zoiezo heel voorwaarts ook als ik met hem aan de hand loop. en hij durft mn hand ook wel te volgen maar de laatste tijd begint hij dan weer als een gek te hollen endan gaat zn hoofd ook weer omhoog ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:21

De aanleuning is dan niet meer goed, anders kan hij niet wegrennen
En voorwaarts heeft niets met aan het been zijn te maken, maar dat weet je toch wel neem ik aan?

ga het halstrekken met stukjes uitbouwen, klein beetje en steeds meer, zodat jij telkens de controle kunt blijven behouden.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:24

ja dat weet ik heb mn been er ook wel aan ik probeer t ook in stukjes te doen maar op een gegeven moment denktie oo leuk ik mag rennen niet dat onder t werk wil uitkomen maar lekker spelen rennen denktie dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:26

Daarom met stukjes uitbouwen
Zodat jij blijvend een fijn contact kunt behouden en je hem alweer in gewone houding hebt, voordat hij is weggecrost en hij er geen gewoonte van maakt.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-04 11:28

oke ik zal er vandaag weer eens goed mee bezig gaan Lachen ik laat het wel ff weten vanavond bedankt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:08

En niet denken dat hij wil rennen. hij wil helemaal niks, hij neemt gebruik van een gelegenheid die je hem blijkbaar geeft. Halsstrekken doe je niet door de teugels los te gooien, er moet wel degelijk contact blijven. Succes. runningkawa heeft eigenlijk alles wel duidelijk gemaakt verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 17:02

In de les zeiden ze; Als ie omhoog komt, kleine ophouden maken met beide handen en gelijk weer loslaten.. Het werkte wel

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:15

stel de hoofd hals houding voor het halsstrekken iets lager in. en je handen iets meer uit elkaar. ik heb met m'n pony 3 uur lang dr aan gewerkt en ben nu z1 en vind het heel erg jammer dat er geen halstrekken meer in het z1 zit omdat ie het nu supper doet!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:30

probeer het eens tijdens het in stappen en het uitstappen de teugels bijna helemaal los te gooien (hij loopt uit zich zelf ) hou ze wel vast dan moet ie ineens voor zich zelf lopen en zal ze vooral na het rijden wel intensief (dus veel viguren tempowisselingen ) dan zal ze rijkelijk strekken vaak is het zo hoe meer je geeft des te meer ie strekt.
gaat ie harder (draven???) neem je hem met de zit weer terug wil dat niet neem je de teugel weer aan en als ie weer stapt weer geven.
vaak is het zo dat het paard het eerst een beetje raar vind maar bij mij werkt het heel goed en stap lang in dus niet 5 min instappen en 5 uitstappen maar neem er de tijd voor 15 tot 30 min michien nog wel langer.
sucses

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-04 10:12

bedankt allemaal voor de reacties ik ga er aan werken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 08:49

Milka strekt heel netjes tot dat ik oppak... Dan schiet dat hoofd ineens omhoog. Heeft iemand hier een tip voor?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:25

(((milka))))
misschien in een volte oefenen met wat meer stelling en dus aanleuning....

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:30

probeer het zo voorzichtig mogelijk wil het niet na een tijdje beter vaak doen 4 a 5 keer per keer ofzo als het niet vaker kan maar doe het niet te vaak.
hoe meer rust hoe beter en vraag nageefelijk heid en stelling.

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:38

misschien als je de hals laat strekken de achterhand naar voren rijden en zodra je merkt dat hij wil gaan rennen de teugels weer op maat maken en later weer proberen.., veel succes Knipoog