Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

want dat is de bedoeling niet van. josien schreef:Beterschap en succes dan.
Joycje geeft ook goede tips. Vooral die stelling links recht en de overgangen om hem goed aan je been te krijgen. Weet wel dat dit pas goed gaat als je paard zijn lichaam ontspant en dus ook nagefelijk word. Begin dus met sterk voorwaarts en bouw het uit met de tips van joycje
josien schreef:Ik heb even in je profiel gekeken. Het is die vos hé.
Dit paard heeft een herten hals, daarbij dun, met weinig bespiering.
Wat ik denk dat je te ver heb doorgevraagt en omdat hij dat niet aankan lichamelijk gooit hij zijn hals er op en zet die vast.
Het doel is dat hij nagefelijk loopt. Dit hoeft dus niet op de loodlijn of aan de teugel. Enkel dat hij nagefelijk is en daardoor zijn hele lichaam los laat.
Hou de teugels lekker lang met licht contact. Ga nu sterk voorwaarts rijden en probeer hem zo tegen het bit aan te rijden. Hij moet dus eerst goed aan het been zijn om hem goed stuwend voorwaarts te laten gaan. Je hand blijft hierbij geheel stil, maar is wel nagefelijk. Dus ontspannen en meegevend.
Doe dit maar een kwartiertje en bouw het dan uit. Dit is hard werken voor hem.
Met hulpteugels ben ik bang dat je paard nog meer vast zet en verkeerde spieren gaat ontwikkelen.
nee maar is wel lekker makkelijk.
Wel doen is het paard van achter naar voren rijden, actief de achterhand erond. Op je zit de overgangen rijden. Veel overgangen maken, volte links, gelijk volte rechts, beetje wijken, schoudervoor, schouderbinnenwaart, traver, renvers maak hem sterk. En natuurlijk mag je voor vragen maar wel achter drijven. Niet meer vragen dan je drijft en langzaam opbouwen. Dus even achterhand eronder zetten en dan weer meer voorwaarts. Bijvoorbeel op ieder letter van de lange zijde een volte. Korte zijde iets toeleggen naar middendraf en voor de hoek weer opvangen.
. Het is zo al moeilijk genoeg, maakt het niet ze niet moeilijker
!!!!!! Je wekt alleen maar meer spanning en onbegrip op bij de paarden. Probeer juist elkaar te begrijpen, dat is een betere essentie waar je mee gaat beginnen