Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
twinducklin schreef:Ik weet dat heel veel mensen tegen hulpteugels zijn en terrecht denk ik als je ziet hoevaak het fout gaat omdat ze verkeerd gebruikt worden..
Ik denk zelf dat het heel erg ligt aan hoe je ermee omgaat. Ik heb mijn paardje ook een hele tijd met elastiek gereden, ze zette haar rug vast, en liep dus ook de hele tijd met haar koppie in de lucht, en ze zat gewoon ontzettend vast. Nu moet ik eerlijk toegeven ik had zelfs te weinig ervaring om er alleen door te komen en heb dus op aanraden van mijn instructice een tijd met elastiek gereden. Mij heeft het onzettend geholpen en rijd alweer geruime tijd zonder elastiek. Je moet alleen heel erg goed opletten dat ze niet op het elastiek gaan hangen maar dus echt vanachter aan de gang blijven! Ik heb toendertijd zelfs hier op bokt vaker de opmerking gekregen dat je bij mij duidelijk kon zien dat de hulpteugel ( in dit geval elastiek) goed gebruikt werd en je daarmee ook een goed resultaat kreeg! Veel succes eigenlijk

liesje_waal schreef:rij nu 3 weken op les en krijg hem nu aan de teugel in stal en stukjes draf
bijna elk paard kan aan de teugel lopen maar jij moet de juiste instructie geve aan het paard