Moeilijkheden met het springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindaaa

Moeilijkheden met het springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 14:30

Ik heb mijn p0ny al 3,5 jaar.. Het is een arabier van 13 jaar.. ik ben niet meteen met haar gaan starten maar dat doe ik nu pas een p0osj om dat ik in het bgin veel pr0blemen met haar had.. ze heeft een naar leven achter haar rug.Maar ik heb m0eilijk met haar met springen. Ze is z0oo snel,, Ik zit nu in het L springen met haar.. ma ze is niet bij me te houden. met dressuur gaat het g0ed maar dat d0e ik alleen thuis en niet 0p wedstrijden.. Ik vind het dressur zelf niet leuwk en me p0ny 0ok niet.. Ik spring 1x in de week 0p les en meestal dan n0g 1 x thuis.. al vind ik dressuur niet leuwk d0e ik het wel veel anders h0ef ik 0ok niet met haar te gaan springen. Ik heb al veel met haar gepr0beerd maar als ze de hiondernissen ziet wil ze gaan.. Het bij me h0uden voor de hindernis lukt wel ma na de hindernis wil ze gaan rennen naar de v0lgende.. en dan kan ik haar niet meer h0uden op les nu wel aardig ma op de wedstrijden niet.. Ze doet dit dnek ik gw0on omdat ze het heel leuk vind... ze springt egt heel graag.. 0ok als ik in het pac0utr kom ziet ze alles..het is wel een hele bange pony.. weten jullie hier iets op???????
Ik heb al verschillende bitjes gepr0beerd en rij met een martegaal..

Groetjs Linda

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 23:39

heyy.. mijn paard deed dit eerst ook vaak.. ik denk dat je veel moet oefenen met voltetjes ik weet dat je dit in het parcour niet kunt doen maar het helpt wel met oefenen of je bouwt 2 hindernissen na elkaar en tussendoor halthouden met die dingen oefenen ik den kdat je paard daar wel rustiger van word! ookal vind ze het zo leuk Haha!

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 20:53

ja dank je...zal het eens proberen..heb het eerder wel op mijn privelessen geprobeerd... maar toen had ik dr nog ma net..nu ken ik dr beter en kan ik dr beter rijden..dus ga het nog wel een keer proberen...thanx

groetjes!

nirvanahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:53

Jij vindt dressuur niet leuk? Dressuur is de basis! En je hoort te beginnen bij de basis, anders kom je later altijd in de knoop. Dat zie je nu ook bij jou weer.
Oefen veel tempo wisselingen. Laat je paard naar jou luisteren! Rijd een keer dressuurmatig tussen een parcours, zodat je paard weet dat hij niet altijd zich heet hoeft te maken om te springen. Probeer veel ontspanning erin te brengen en oefen minstens 1x per week serieus dressuur om de basis er goed in te krijgen/houden.
Suc-6 Lachen

ps. zou je voortaan in abn willen typen? Is wel zo makkelijk en ik denk dat er dan meer mensen op je bericht reageren

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 20:58

nirvanahorse schreef:
Jij vindt dressuur niet leuk? Dressuur is de basis! En je hoort te beginnen bij de basis, anders kom je later altijd in de knoop. Dat zie je nu ook bij jou weer.
Oefen veel tempo wisselingen. Laat je paard naar jou luisteren! Rijd een keer dressuurmatig tussen een parcours, zodat je paard weet dat hij niet altijd zich heet hoeft te maken om te springen. Probeer veel ontspanning erin te brengen en oefen minstens 1x per week serieus dressuur om de basis er goed in te krijgen/houden.
Suc-6 Lachen

ps. zou je voortaan in abn willen typen? Is wel zo makkelijk en ik denk dat er dan meer mensen op je bericht reageren

OK dan!

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:09

Ik dressuur elke dag. Ik spring maar 1 keer per week. En heel af en toe 2 keer. Met de dressuur gaat het goed. DAarligt het zeker niet aan!!
Ik vind het niet leuk maar weet ook wel heel goed dat dat de basis is.
Dus hier ligt het echt niet aan!
Weet je verder nog wat?
groetjes

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-04 22:10

Ik dressuur elke dag. Ik spring maar 1 keer per week. En heel af en toe 2 keer. Met de dressuur gaat het goed. Daar ligt het zeker niet aan!!
Ik vind het niet leuk maar weet ook wel heel goed dat dat de basis is.
Dus hier ligt het echt niet aan!
Weet je verder nog wat?
groetjes

Lady_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:19

lukt het je ook niet om in draf op de hindernissen af te gaan na de hindernis were in draf enzo? ff een vraagiej:P

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-04 11:44

ja dat lukt me wel, maar als het een heel pacour is dan niet. Dit kan ook niet in de wedstrijd thuis doe ik dat weleens maar ze heeft dan tog wel de neiging juist erop af te stormen, maar op 1 of 2 hindernissen lukt het nowel maar een heel pacour is ze niet te houden. Dan gaat ze na de hindernis heeel snel en wil ze weer na de volgende.Lachen

Groetjes

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:53

Moet je haar niet naar de volgende laten gaan totdat ze op jou wacht.
Gewoon Dressuur rijden met een sprong er tussen door, en dan steeds meer sprongen er tussen doen als het goed gaat.

AnnaBabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:19

Als ik het goed begrijp gaat het met thuis oefenen wel goed, alleen op parcours niet?
Misschien een heel dom idee, maar zou je niet een paar keer mee kunnen doen aan een oefenparcours (dus niet officieel). En het probleem daar voorleggen? Je zou dan in de ring als je merkt dat ze te hard gaat even terug kunnen gaan naar halt...stapje achteruit en weer rustig op de hindernis af. Als ze dan na een tijdje doorheeft dat ze in de ring ook moet luisteren..misschien dat het dan wel lukt?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:47

Ik zou als ik jou was eens les nemen van han aalderink, die zit in westendorp (naast varsseveld) Hij laat jou pony niet scheuren over de hindernissen, ik heb ook een tijd les van hem gehad, ook al zit je nu in het L springen, als je naar het M mag dan gaat het mis want dan is ze niet meer te plaatsen, bij han leer je ritme aan te nemen (bij andere instruckteurs ook wel) maar die haal je uit de dressuur. Zet een lijntje neer, rij een keer een volte voor de sprong net zolang dat jou pony rustig is, dan ga je erover heen. tussen die 2 srongen draai je je pony weer op de volte net zolang ze rustig is neem je weer de eerste hindernis (word ze dan weer heet, volte, overgang stap draf stap draf daarna weer een galopje, doet ze het weer rustig, kan jij er ritme in houden? oke neem je de sprong weer, daarna draai je haar een keer de andere kant op op de volte, stap draf stap draf, dan weer een galopje, gaat dat goed? neem je de 2 de sprong van het lijntje. ga zo maar door

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 00:49

Ook zijn er verschillende oefenparcoursen in gelderland, onder andere op het hoge end in didam, op de donderdag, bij han kan je ook oefenspringen wel onder begeleiding, succes ermee

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-04 15:12

Is dat ver bij barneveld vandaan? En moet je dan naar hem toe gaan met je pony of komt hij naar jouw toe. Het lijkt me wel fijn als dat kan helpen wnat ik ben ook bang dat ik in de M vast kom te zitten hiermee. En dat het gevaarlijk wordt dan. Wat jij verteld heb ik ook al weleens geprobeerd op 1 hindenis geprobeerdr dat lukt ook wel aardig thuis dan, op les gaat ze al een stuk harder en op de wedstrijd helemaal. Het is gewoon soms niet leuk meer. Ik vind het springen egt heel leuk maar niet als ze zo hard gaat en ik wil egt dat dit gaat lukken, want zonder haar vind ik het ook niet leuk. Ik heb ook een passoabit daar heb ik 2 keer mee gedressuurd, ik ben bang dat als ik daar mee ga springen ( dat zegt mijn instructeur Janhein Brusse) dat een pony hier op de duur minder goed door gaat springen, dat ze dan niet meer zich mooi rond gaat maken. Ik zit haar niet tegen boven de sprong dat zeker niet maar als je het dan een keer perongelijk doet zegt hij dan gaat ze er dus minder van springen. Zo begreep ik het van hem.
Maar moet ik misschien eens meer springen? denk je dat dat zou helpen? Ik spring namelijk alleen op les en af en toe een keer thuis, voor de rest dressuur ik alleen, zou het dnek je niet goed zijn om 1 of 2 keer vaker thuis te gaan springen dat het misschien wat 'normaler' voor haar wordt misschien vind ze het dan wat minder byzonder?
MAar bedankt:)
Groetjes linda