Ze heeft een keer een ongeluk met een paard gehand en sinsdien is ze bang voor paarden
Ik kan niet meer in de les omdat als een ander paard gaat rennen of op dr af komt of naast haar gaat rijden gaat ze stijgeren
Veel mensen zeggen dat ik haar als ze in de lucht is dat ik haar met een zweep tussen haar oren moet slaan mar ze is heel erg bang voor zwepen dus je kan er niet eens mee rijden
Ook zeggen er veel dat ik anders dr oren moet pakken en er aan draaien tot ze stopt, dat doe ik niet want ik houd er niet van een paard pijn te laten hebben.
Mijn bijrijder die sloeg haar wel maar dan blijft ze door gaan en stopt ze niet meer die bijrijder rijd er niet meer op want die sloeg haar te veel

Eerst dacht ik zelf dat het aan het bit lag omdat ze zon gevoelige mond heeft dus heb ik nu zon nieuw kk bit ultra concorde
ze loopt er wel 10 x zo beter mee maar het stijgeren blijft
Wat moet ik nou doen gewoon in de les gaan tot ze er aan went hoe bang ze ook is of moet ik maar gewoon vrij rijden en prive lessen?
heeft er iemand een tip andwoord alsjeblieft
maar ik sla er niet dus als je zo'n tip hebt hoef je niet te reageren zulke dingen heb ik al vaak genoeg gehoord
nou bedant
groetjes roxane