Ik trek helemaal niet !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Ik trek helemaal niet !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-04 19:28

Sinds eem week of 2 heeft Quibus iets nieuw ontwikkeld. Als ik tijdens het rijden ga halthouden en ik vraag haar om iets ronder te worden, dan gaat ze als een debiel trekken aan de teugels als of ik haar dwing of heel erg trek om haar nageefelijk te krijgen. Dit is dus echt ABSOLUUT niet het geval, maar toch doet ze het. En dan krijg ik van die opmerkingen dat ik niet moet trekken, maar dat doe ik ook niet Verward

Wie weet raad

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:31

Als jouw paard dit zomaar ineens doet zou je toch echt op zoek moeten gaan naar de oorzaak van dit gedrag. Misschien heeft hij iets aan zijn gebit.

renegade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:38

probeer je been er goed aan te houden en een beetje spelen met je hand.
en gewoon blijven oefenen niet kwaad worden of proberen te dwingen je paard is toch sterker gewoon later weer opnieuw proberen ( ik ken het probleem die van mij wil ook niet rond blijven en het wordt al wat beter)
suc6

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 19:50

Hij doet het niet zomaar, er is een reden.
Dat is iets waar jij en je instructrice achter moeten komen, dat lukt niet vanachter een pc.

Niemandweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 20:49

Misschien heeft hij pijn aan zn mond?
Of iets met zn gebit.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 21:19

Ja, het zou inderdaad kunnen zijn dat er iets mis is met het gebit. Laat anders de DA of tandart komen. Succes

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 22:00

Probeer idd wat te spelen met je handen, ik heb dit probleem ook.
Ik los het op door telkens wat te schakelen in de stap, daarbij nageeflijk houden. Vervolgens ga ik halthouden. Ik stel haar wel eens wat dieper in naar het halthouden toe. Dit helpt bij die van mijn wel, het wordt nu steeds beter.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:38

Hoe oud is je paardje?
Misschien is hij jou aan het uitproberen.
Ik zou proberen een goede druk op de mond te houden,let wel op dat alles wat je voor in zijn mond tegen houd je met je benen op moet kunnen vullen,anders ben je natuurlijk wel aan het trekken.Je moet altijd de voorwaartse drang erin houden.
Je mag best een paar kilo in je handen hebben,maar als je paard ontspant moet jij ook meteen ontspannen in je hand(niet losgooien,altijd verbinding met de mond houden,en opvullen met je been)
Het kan idd ook aan iets anders liggen,dan zou ik hem eventjes na laten kijken.

paardengek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:45

probeer is wat te spelen met je handen, ik heb dit probleem ook.
Ik los het op door telkens wat te schakelen in de stap, daarbij nageeflijk houden. Vervolgens ga ik halthouden. Ik stel haar wel eens wat dieper in naar het halthouden toe. Dit helpt bij die van mijn wel, het wordt nu steeds beter.

Lovers OK dan! Clown Cheese! Ach gut

paardengek11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 14:46

hay gewoon spelen met je handen en nagevelijl maken dat werkt echt heel goed probeer maar

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-04 16:32

Heb je goed naar je hoofdstel gekeken? misschien is het bit te groot , te klein, zit ie te strak of te los, dat kan ook een oorzaak zijn !

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 22:27

Hou 'm voorwaarts genoeg in het halthouden, maak dus veel schijnovergangen en drijf voorwaarts zodra 't trekken begint (liefst daarvóór al). Je paard moet ook op eerste aanvraag weer weg stappen of draven. Succes enne: probeer het niet met je handen op te lossen!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:07

Misschien moet je juist niks met je handen doen; heeft je paardje juist een hekel aan dat gewriemel in zijn mond. Buig hem eens in naar de zijkant en stel hem dan weer recht.

jettiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 12:28

je moet wel been blijven geven bij t halthouden en alsie het dan nog doet dan ga je gauw weer stappen gewoon korte stukjes halthouden en veel been er bij

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:49

Als ze het eerst wel gewoon deed, zou ik inderdaad eens een tandarts ofzo laten kijken voor wolfkiezen ofzo.
Mijn pont doet het ook, maar hij heeft het ook nog nooit echt super gedaan. Zodra ik ook maar iets vraag, met teugel, doet hij het al. Hij wil geen contactteugel accepteren. Bij hem moet ik daarom juist iets meer kracht erop zetten en vol blijven houden, totdat hij uit zichzelf loslaat en luistert. Misschien werkt zoiets ook bij jou, maar zal eerst eens kijken voor iets medisch

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:00

xtwisterx schreef:
Als jouw paard dit zomaar ineens doet zou je toch echt op zoek moeten gaan naar de oorzaak van dit gedrag. Misschien heeft hij iets aan zijn gebit.

das ook t eerste waar ik aandacht,
mijn vorige pony deed precies t zelfde en bleek dat t de tanden waren

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 14:00

Patos doet het ook, puur om te klieren. Die gaat dan lekker haar rug weg staan drukken en maakt een lange nek, haar tanden worden elk half jaar gecheckt. Bij Patos is het makkelijk op te lossen: 1 hand rustig contact, andere hand iets wiebelen en dan been bijdrijven. Zodra ze zakt rijd ik weg in een flinke arbeidsdraf zodat ze niet de kans krijgt om weer omhoog te komen. Nadat ik dit een paar keer herhaald had deed ze het niet meer.

Lindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 15:41

Wat voor bitje heb je erin? Misschien doet het bit wel zeer in zijn mond of past het niet goed, het is heel belangrijk dat je er een bit in hebt waar je pony/paard lekker op loopt, wat voor je pony ook fijn is, kan je merken door verschillende bitten te proberen en kijken wat het beste bij hem past natuurlijk geen bitte als passoa of stangen maar een gewoon bustrens of een dubbelgebroken bit en kijk goed naar de maat van je bit..dat je niet een te groot of te klein bit gebruikt. Als je pony er lekker op sabbelt of schuimt weet je zeker dat het goed is.
Succes ermme!
groetjes

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 00:23

Hand laten staan en opdrijven met je been net zolang tot hij nageeft. Trekken van de pony maakt neit uit. Gewwon die hand gesloten houden en laten staan net zoland totdat hij nageeft.
Zodra huj nageeft open je je hand en ontspan je.
Tot dat moment blijf je hem er gewoon tegenaan drijven

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 02:41

Het klinkt alsof je het paard van hoofdhouding wilt laten veranderen terwijl je al stilstaat... Als een paard gewoon aan de teugel gaat en ook zo halthoudt, wat vraag je dan verder nog? Verder is het een kwestie van been en zit. Daar veel meer aandacht aan besteden. Heb je foto´s?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 11:31

loslaten..dan heeft ie niks meer om te trekken..

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 12:51

het kan ook zijn dat ze het contact opzoekt en dat als ze gaat trekken dat ze het dan kwijt is.. dat heb ik ook gehad dat een pony op het begin lekker nagefelijk is en later als je niet goed er meer bij bent dus juist teugels losser laat zodat je niet trek dat ze het contact op gaat zoeken.