..voor in 't zadel zitten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nova

..voor in 't zadel zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 16:31

Hallo bokkers,
Tijdens het rijden ga ik voor in mijn zadel zitten, en hoe ik ook mijn best doe om in het midden of achter in mijn zadel te gaan zitten het lukt me niet.. Bloos
Heb een zadel van 17 inch dus aan de grote v/h zadel kan het eigelijk niet liggen Tong uitsteken
Kan dit mss komen omdat mijn paard een hoge schoft heeft en het zadel hierdoor anders ligt??
Heeft iemand tips??
Alvast bedankt! Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 17:49

Ligt je zadel niet wat naar voren?
Dat denk ik namelijk, dit kan doordat je pony te dik is of je moet je kussens even oplaten vullen.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 19:23

jah, het kan zijn dat je zadel wat naar voren gekanteld ligt... of dat je het te ver naar voren legt zoals sjonniej al zei.. ff naar laten kijken door iemand die er wat van weet!

nova

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 19:31

Heb dit paard krap aan een half jaartje, en sinds 3 maanden een nieuw zadel, zadel ligt niet te ver naar voren eerder wat te ver naar achteren i.v.m de schoft..
de voorkant ligt niet hoger als de achter v/h zadel, maar zou goed kunnen dat het wel iets meer naar voren komt dan normaal..
Maar is hier wat aan te doen?

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:05

hey,
ik betrap mezelf er ook op, ik weet dat je je zitbeenknobbels moet kunnen voelen en die voel ik dan genees dus ga ik weer goed zitten, heb ook tijden maar wat rondgehobbeld en ik begin het eindelijk afteleren, maar je moet er wel zelf meebezig zijn, want de meeste mensen valt het nog genees op.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:39

Probeer eens met je beugels een gaatje korter. wie weet.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:58

m`n zus had daar op een gegeven moment ook last van.... die heeft gewoon heel veel geoefend en zit nu weer redelijk recht Knipoog