Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) Wat deze mensen doen is gewoon gaan staan, min of meer.shan schreef:P.S. meestuiteren is lekker makkelijk gezegd, maar het slaat natuurlijk nergens op.
shan schreef:Je hebt niet het enige paard in Nederland dat slecht uit te zitten is.
Die zijn er meer.
Het ritme in een uitgestrekte draf wordt als het goed is niet hoger maar dan nog maakt dan niets uit.
Integendeel, je stoort het paard juist veel minder in zijn beweging, want je beweegt met hem mee.
Wat is het verschil tussen doorzitten op een M-paard en doorzitten op een Z-paard trouwens volgens jouw?
shan schreef:Probeer je zitbeenknobbels links, rechts, met de beweging mee te laten gaan, dus als het ware meedraven cq. dansen met het paard, begin met kleine stukjes, als je het ritme kwijt bent, dan ga je weer lichtrijden, op die manier kan je elk paard uitzitten. (ik spreek uit ervaring)
bek op. Schreewt mijn trainer op het moment dat ik de diagonaal opknal voor de uitgestrekte draf:

shan schreef:Probeer je zitbeenknobbels links, rechts, met de beweging mee te laten gaan, dus als het ware meedraven cq. dansen met het paard, begin met kleine stukjes, als je het ritme kwijt bent, dan ga je weer lichtrijden, op die manier kan je elk paard uitzitten. (ik spreek uit ervaring)
Rechtzitten, bovenlichaam terug, benen lang,. handen laag en laat je meenemen door de beweging van het paard zittend op je zitbeenknobbels.