Toch een paar probleempjes, hulp gevraagd !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Toch een paar probleempjes, hulp gevraagd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 13:11

Nou, het gaat dus om mijn geliefde arabier ruin (volgens hem: hengst Schijnheilig)

Het is een schatje (soms dan), maar is zooo koppig! Boos! Bloos!
Hij kan echt goed springen, goede techniek enzo. Maar als hij in zijn hoofd krijgt dat die balken toch wel heeel erg eng zijn, springt hij niet! Scheve mond

Ook hetzelfde bij dressuur, hij kàn het wel, maar als ie vindt dat het te moeilijk wordt (vooral buiging aan de linker kant en achteraan verspringen in de linker galop) stopt ie dermee. Bloos!

Wat moet ik hiermee? Verward ( We hebben al les en we werken er hard aan)
Ik hoop dat hij hierin verbeterd want ik wil toch wel wedstrijden gaan rijden

Oja, moet er wel bijzeggen dat ie in april pas 5 wordt. Lachen

Hopelijk veel oplossingen van jullie!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 14:46

heb je les? en zo ja, hoe gaat het als je instructrise erbij is?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:10

Vier is nog jong, hoor, misschien vraag je iets wat hij nog niet helemaal kan of snapt of is hij onzeker en geef je hem niet genoeg vertrouwen. En wat de ene dag normaal is kan de volgende dag wel weer moeilijk zijn door spierpijn of misschien geef je de hulpen net even anders en denkt hij dat je misschien iets anders bedoeld en raakt hij in de war. Niet te snel denken dat het dwarsigheid is, want dat is het echt zelden. en beloon je wel als hij iets wel begrepen heeft, zodat hij weet dat het is wat je bedoeld? Met zo´n jong paard moet je alles goed bevestigen voordat je doorgaat met wat nieuws.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 16:29

ja, ik beloon hem heel veel als ie het goed doet. En ik vraag niets dat ie niet kan (ben niet zo hoor).

Mijn instructrice zegt ook dat het soms een echte ezel is.
Sommige mensen zijn verzot op hem Clown *trots* maar andere zeggen dat het een strontpaard is Boos! Boos!

Natuurlijk heb ik er heeeel veel geduld mee, hij komt al van heel ver! maar toch...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 16:47

Je hebt toch geen haast? Hij hoeft toch niet voor een bepaalde tijd "af" te zijn? de opleiding van een paard is levenslang. Hij staat aan het begin. Je zult af en toe een stappie terug moeten doen om het goed te krijgen. Maakt niks uit of het een merrie, hengst of ruin is (die denkt dat hij niog hengst is). Geduld dus, en vertrouwen geven. Succes!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 17:11

Ja, je hebt echt volledig gelijk hoor!
Maar als ik al die leuke wedstrijdfoto's zie begint het echt te kriebelen Knipoog

Hmm, waar is mijn pony-tijd gebleven? Elke week een wedstrijd... mijmer mijmer Haha!